خواستار رفتاری منطقی از اتحادیه اروپا هستیم

کدخبر: ۲۸۲۸۱۷
اقتصادنیوز- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در برهه حساس کنونی و با توجه به صبوری ایران تا امروز، خواستار رفتاری منطقی از سوی اتحادیه اروپا هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ معصومه ابتکار در دیدار با خانم «ورونیک پتیت» سفیر بلژیک در ایران با اشاره به آگاهی اتحادیه اروپا از تعهد و صبوری دولت ایران در قبال مساله برجام، افزود: مرحله به مرحله تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه کشور افزایش می یابد و به همین منظور از عدم پایبندی اتحادیه اروپا به تعهداتش اظهار نارضایتی می کنیم.
وی با یادآوری اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر پایبندی و تعهد ایران صحه گذاشته است بر اهمیت بحث امنیت در منطقه و تاثیر آن بر امنیت اروپا تاکید کرد. ابتکار گفت: موج ناگهانی مهاجران در غرب سوریه نمونه ای از ناامنی در منطقه است.
ابتکار در این دیدار با اشاره به ضرورت حمایت از زنان کارآفرین، از همکاری این معاونت با وزارتخانه های تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزارت کشور در راستای توانمندسازی اقتصادی زنان خبر داد‌.
وی با تأکید بر اینکه توانمندسازی اقتصادی زنان از جمله مواردی است که ایران و بلژیک می توانند در آن همکاری داشته باشند به تولید 75 درصد صنایع دستی ایران و 40 درصد تولیدات کشاورزی کشور توسط بانوان و انجام پژوهش های مشترک با بنیاد صلح ساساکاوی ژاپن به منظور افزایش مهارت های کارآفرینی زنان اشاره کرد.
معاون رئیس جمهوری همچنین به بیان اقدامات حمایتی و پیشرفت ها در حوزه زنان و خانواده پرداخت و به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، فعالیت اورژانس اجتماعی (123)، افزایش 60 درصدی مشارکت زنان در پست های مدیریتی، رشد قابل توجه بانوان دارای تحصیلات دانشگاهی و حضور آنان در عرصه ورزش اشاره کرد.
باساس این گزارش، ورونیک پتیت سفیر بلژیک در ایران نیز در این دیدار با ابراز تاسف از وقوع سیل اخیر، تاکید کرد که پیام شما را به اتحادیه اروپا منتقل می کنم.
سفیر بلژیک با اشاره بر لزوم فهم بهتر شرایط ایران، گفت: تلاش می کنم تا شرایط حضور هیئتی از بلژیک در ایران جهت تبادل تجربیات و آشنایی با امکانات و دستاوردهای زنان ایرانی فراهم شود.
پتیت همچنین از تصدی تعداد اندکی از پست های مهم و کلیدی توسط زنان در کشور خود خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا شرکت ها و موسسات بزرگ ملزم به استخدام تعداد معینی از زنان هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید