فرستاده آمریکا: رهبران فلسطینی برای در نطفه خفه کردن معامله قرن تلاش می‌کنند

کدخبر: ۲۸۲۸۱۸
اقتصادنیوز: نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که رهبران فلسطینی سعی دارند طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" را قبل از این که به وجود بیاید، از بین ببرند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه از مسئولان فلسطینی خواست منتظر بمانند تا از جزئیات این طرح با خبر شوند.

وی رهبران فلسطینی را متهم به این کرد که سعی دارند این طرح صلح اسرائیلی- فلسطینی را قبل از این که به وجود بیاید، از بین ببرند.

گرینبلات با رویکرد مسئولان فلسطینی مبنی بر عدم پذیرش پیشنهادات صلح مخالفت کرد. مسئولان فلسطینی بر این باور هستند که این طرح به شدت از اسرائیل طرفداری می‌کند و حامی آن است و به هدف فلسطینیان جهت تشکیل کشور برای خود ضربه وارد می‌کند.

گرینبلات که به طور علنی از مسئولان برجسته فلسطینی در توییتر انتقاد می‌کند و مسئولان فلسطینی نیز او را به باد انتقاد می‌گیرند، تصریح کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال از بین بردن طرح صلحی است که هنوز آن را ندیده‌ است. ممکن است این طرح به آنها چیزی ارائه دهد که موضع کنونی آن‌ها را تغییر دهد، آنها باید صبر کنند و منتظر بمانند تا این طرح اعلام شود.

نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه همچنین تصریح کرد: هر طرفی که می‌گوید (این طرح) پیش از به دنیا آمدن، مرده است و به آن توجه ویژه‌ای نمی‌کنند پس باعث خواهد شد که فرصت بزرگی از دست برود.

پیشتر، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست سازمان ملل که در آن جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: آمریکا طرحی را تدوین کرده که به نظر می‌رسد طرح تسلیم کردن فلسطینیان به اسرائیلی‌ها است نه توافقی برای صلح.

وی در ادامه افزود: تاکنون همه چیز به این اشاره دارد که این طرح آمریکا طرحی برای صلح نیست، بلکه عبارت از شروطی برای تسلیم کردن فلسطینیان است و هیچ مقدار پولی نمی‌تواند پذیرش این طرح را ممکن سازد.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید