خودرو «رنجرور» سفارشی برای فضانوردان !

کدخبر: ۲۸۲۸۸۵
اقتصاد نیوز:بخش خودروهای سفارشی شرکت لندرور که به اختصار SVO نامیده می‌شود، به تازگی نسخه‌ای خاص از رنجرور معرفی کرده که به طور اختصاصی برای افرادی ساخته شده که برای سفر در فضا در شرکت Virgin Galactic نام‌نویسی کرده‌اند.
خودرو «رنجرور» سفارشی برای فضانوردان !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت موتور یک ،این رنجرور سفارشی در نمای ظاهری و فضای کابین از عناصر خاصی بهره‌مند شده تا ظاهری متمایز نسبت به سایر محصولات رنجرور داشته و نقطه عطف دیگری در تاریخ همکاری میان رنجرور و Virgin Galactic ایجاد کند. بد نیست بدانید همکاری مشترک میان این دو شرکت از سال 2014 تاکنون وجود داشته است.

بدنه این خودرو با طیف خاصی از آبی تیره رنگ‌آمیزی شده که بنا به گفته مسئولان کارخانه، برای ساخت این رنگ از تیرگی و عمق آسمان شب الهام گرفته شده است. در عین حال نورپردازی خاصی برای این رنجرو خاص درنظر گرفته شده تا هنگام حرکت در تاریکی، از طریق تاباندن دایره‌ای نورانی روی سطح زمین حرکت فضاپیمای ساخت Virgin Galactic در آسمان را تداعی کند. نشان‌های ویژه‌ای که سفارشی بودن این رنجرور باشکوه را به نمایش می‌گذارند نیز در نمای عقب و کناری خودرو قابل مشاهده هستند.

پلاک نصب شده در کابین رنجرور استرونات ادیشن

در فضای داخلی نیز از فضاپیمای Virgin Galactic بسیار یاد شده و می‌توان طرح آن را روی پشت سری صندلی‌ها و یا دستگیره داخلی درها مشاهده کرد. نکته جالب دیگری که در فضای کابین وجود دارد قطعه‌ای است که روی کنسول میانی قرار گرفته و پیشرفت انواع هواپیما و فضاپیما را به نمایش می‌گذارد. البته همین طرح که از سوی شرکت سازنده با عنوان DNA of Flight معرفی شده، روی چرم کنسول میانی صندلی‌های عقب نیز حک شده است.

وقتی نوبت به بررسی بخش فنی برسد، باید به مشخصات نسخه اتوبیوگرافی از رنجرور رجوع کنیم. در حقیقت پیشرانه این خودرو از نوع P400e PHEV بوده و می‌تواند به صورت ترکیبی قدرتی معادل با 395 اسب‌بخار تولید کند. در حالت تمام برقی این شاسی بلند لوکس می‌تواند مسافتی معادل با 42 کیلومتر را طی کند. آلایندگی دی‌اکسید کربن این خودرو برابر با 72 گرم بر کیلومتر خواهد بود که رقمی درخور توجه است. البته خریداران خوش اقبال این شاسی بلند سفارشی امکان انتخاب پیشرانه هشت سیلندر سوپرشارژ 5 لیتری را نیز خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید