دادستان سابق آمریکا: ترامپ از حوزه اختیاراتش فراتر رفته است

کدخبر: ۲۸۳۰۳۹
اقتصادنیوز: دادستان ارشد دیوان عالی آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور از قدرت‌هایی استفاده می‌کند که از حوزه اختیارات او خارج است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی کالر، جان پال استیونز، دادستان ارشد بازنشسته دیوان عالی آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را متهم کرد از حوزه اختیارات خود به عنوان رئیس جمهور فراتر رفته است.

دادستان بازنشسته دیوان عالی آمریکا گفت ترامپ با امتناع از همکاری و پیروی از احضاریه‌های کنگره، از قدرت اجرایی خود فراتر رفته است.

مقام سابق دیوان عالی آمریکا گفت: رئیس جمهور از قدرت‌های استفاده می‌کند که در واقعا در اختیار او نیست. منظور من اینست که او باید از احضاریه‌ها و موارد مشابه آن پیروی کند.

جان استیونز افزود: فکر می‌کنم چیز‌هایی است که ما باید درباره آن‌ها نگران باشیم، تردیدی در این باره وجود ندارد.

این در حالیست که کمیته‌های دموکرات کنگره آمریکا احضاریه‌های را برای دولت ترامپ ارسال کردند و در ارتباط با اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور و نیز تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری خواهان اسناد و شهادت افراد شدند. با این حال ترامپ از هرگونه همکاری در خصوص احضاریه‌های دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا امتناع کرده است. ترامپ گفت که با تمامی این احضاریه‌ها مبارزه خواهد کرد زیرا دموکرات‌ها در تلاشند تا انتخابات ۲۰۲۰ را برنده شوند.

همچنین دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را در خصوص کسب و کار خانوادگی و مسائل مربوط به زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ صورت داده اند.  پیشتر رئیس کمیته خدمات مالی و نیز رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا احضاریه‌های برای دریافت گزارش‌های مالی ترامپ و اعضای خانواده اش به دویچه بانک و کپیتال وان ارسال کردند. رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا مانع ارائه گزارش مالی از سوی دویچه بانک و کپیتال وان به دموکرات‌های مجلس نمایندگان شود.

استیونز ۹۹ ساله این اظهارات را در مصاحبه اختصاصی با روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد. وی در سال ۱۹۷۵ به مقام دادستان ارشد دیوان عالی آمریکا رسید و در سال ۲۰۱۰ بازنشسته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید