ضرب الاجل 60 روزه ایران، اتمام حجت با اروپایی ها و طرف های برجام است

کدخبر: ۲۸۳۰۴۳
اقتصادنیوز: نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: ضرب الاجل 60 روزه ایران اتمام حجت با اروپایی ها و طرف های برجام است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره فشارهایی که آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده گفت: با وحدت و همدلی ملت ایران به مقاومت خود ادامه‌ خواهند داد و بعد از مدتی آمریکایی‌ها مجبور خواهند شد که روش خود را تغییر دهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا زمان مناسبی برای مذاکره است، اظهار داشت: در حال‌ حاضر زمان مناسبی برای مذاکره نیست.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره سخنان دونالد ترامپ، مبنی بر انتظار تماس مسئولان ایرانی با وی، افزود: این امر نشان دهنده این است که مقاومت مردم و تدابیر جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شده است و حرف دل ترامپ مذاکره و معامله است. 
وی گفت: رییس جمهور آمریکا به دنبال یک معامله بزرگ است تا از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آینده ریاست جمهوری استفاده کند و در واقع نشان می‌دهد که در پشت صحنه آمریکا به دنبال جنگ نیست؛ بلکه می‌خواهد به نحوی ایران را پای میز مذاکره بیاورد و این را یک پیروزی بزرگ برای خود تلقی کند.
مطهری با بیان این که امروز زمان مناسبی برای مذاکره نیست، اظهار داشت: مذاکره زمانی به نفع کشور است که ما از مواضع خود عقب نشینی نکنیم، اگر زمانی قصد مذاکره داشته باشیم، باید در زمانی مناسب باشد که حمل بر ضعف و ذلت ملت ایران نشود.
وی در مورد حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس گفت: این مسائل بیشتر جنبه جنگ روانی دارد و آمریکا مایل به جنگ نیست.
مطهری در ادامه با اشاره به ضرب الاجل 60 روزه ایران به طرف‌های برجامی و کاهش تعهدات برجامی، خاطر نشان کرد: تعیین ضرب الاجل 60 روزه اقدام مناسبی بود و در واقع یک اتمام حجت با اروپایی‌ها و طرف‌های برجام انجام شد. 
وی تصریح کرد: اگر ما زودتر این اقدام را انجام می‌دادیم به اندازه امروز تاثیر جهانی نداشت، در این یک سال ایران موضوع را برای دنیا روشن کرد و نشان داد که حتی المقدور می‌خواهد برجام را حفظ کند و برای طرف‌های برجام احترام قائل بود، اما زمانی که دید از حقوق خود محروم شده است، این تصمیم را اتخاذ کرد و بنده فکر می‌کنم که آثار خوبی نیز خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید