سیستم ضد سرقت جدید فولکس‌واگن؛پیچیده و عجیب

کدخبر: ۲۸۳۱۲۴
​اقتصاد نیوز:فولکس‌واگن از سیستم ضد سرقت مبتنی بر جعبه دنده خود بر روی مدل جتا GLI استفاده خواهد کرد.
سیستم ضد سرقت جدید فولکس‌واگن؛پیچیده و عجیب

به گزارش اقتصاد نیوز ، در حالی که خیلی‌ها اعتقاد دارند که سیستم انتقال قدرت فعلی مورد استفاده در خودرو‌ها باید مدت‌ها پیش با سیستمی بهبودیافته‌تر جایگزین می‌شد، خیلی از خودروسازها مدل‌های خود را با جعبه‌ دنده‌های دستی متداول طراحی و راهی بازار می‌کنند. این خودروها طرفداران بسیاری دارند و در تعداد انبوه تولید می‌شوند اما فولکس‌واگن با طراحی یک سیستم جعبه دنده ضد سرقت، حتی به دنبال محبوبیت بیشتر این مدل‌ها است.

طبق تبلیغات جدید فولکس‌واگن این سیستم برای اولین بار برروی مدل جتا GLI مورد استفاده قرار گرفته است. اگر یادتان باشد چندی پیش در خبری اعلام کردیم که مدل فولکس‌واگن جتا توانسته ۵ ستاره کامل امنیتی از سازمان ملی بزرگ‌راه‌ها کسب کند و به عنوان یکی از امن‌ترین خودرو‌های سال شناخته شود.

با سیستم ضد سرقت جدید فولکس‌واگن، خودرو یک سانتی‌متر هم تکان نمی‌خورد!

حال ویژگی‌های امنیتی در این مدل و نسخه GLI آن افزایش پیدا کرده و سیستم ضد سرقت نیز بر روی آن نصب شده است. این سیستم به گونه‌ای است که راننده را از قفل کردن خودرو بی نیاز می‌سازد، یعنی خودرو در حالت خاموش تحت هیچ شرایطی حرکت نخواهد کرد و نیازی به قفل آن نیز نیست.

شاید تولید یک سامانه ضد سرقت بر اساس جعبه دنده یا سیستم انتقال خودرو کمی عجیب باشد، اما اینگونه به نظر می‌رسد که فولکس‌واگن در فناوری جدیدی خود، دنده خودرو را به گونه‌ای طراحی کرده که تنها با روشن شدن خودرو به وسیله کلید مخصوص آن فعال شود و اگر خودرو به هر روش دیگری روشن شود، جعبه دنده کار نخواهد کرد و خودرو حتی سانتی‌متری تکان نخواهد خورد. البته اینکه لازم نیست خودرو خود را قفل کنید یک شعار تبلیغاتی است زیرا به جز خود خودرو وسایل دیگری درون وسیله نقلیه هستند که می‌شود آن‌ها را دزدید اما در هر صورت خود مدل جتا GLI، غیر قابل سرقت است.

با سیستم ضد سرقت جدید فولکس‌واگن، خودرو یک سانتی‌متر هم تکان نمی‌خورد!

نکته جالب آن است که بسیاری از سرقت‌های خودرو در کشور‌های جهان به دلیل تفاوت عملکرد دنده در مدل‌های مختلف خودرو شکست می‌خورد، در واقع دزد پس از ربودن خودرو به دلیل آشنا نبودن با روش کار دنده آن مدل، در کنترل و هدایت خودرو  به مشکل بر می‌خورد و نهایتا یا با تصادف یا با رها کردن خوردو، در راه خود ناکام می‌ماند. شاید به همین دلیل بوده که فولکس‌واگن به فکر تولید یک سیستم ضد سرقت برروی جعبه دنده افتاده است.

با سیستم ضد سرقت جدید فولکس‌واگن، خودرو یک سانتی‌متر هم تکان نمی‌خورد!

لازم به ذکر است که مدل فولکس‌واگن جتا به پیشرانه ۲.۰ لیتری TSI با قدرت ۲۲۸ اسب‌بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، سیستم انتقال این مدل دارای نسخه‌های ۶ سرعته و ۷ سرعته دستی است که انتخاب آن برای خریداران آزاد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید