ترامپ:

به رئیس جمهور چین گفتم که اگر توافق نکنید، آسیب بدى می‌بینید

کدخبر: ۲۸۳۳۱۲
اقتصادنیوز: ترامپ در دو توییت جداگانه ضمن انتقاد شدید از دولت چین، نوشت: من به صراحت به رئیس جمهور چین و تمام دوستانم در چین گفتم که اگر توافق نکنید ، چین آسیب بدى خواهد دید. چرا که کارخانجات مجبور خواهند شد که چین را ترک کنند و به کشورهاى دیگرى بروند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «انتخاب»، رییس جمهور آمریکا در دو توییت خود آورده است: «مصرف کننده امریکایى نباید تاوان تعرفه هاى چین را بپردازد. میتوانیم از کشورهایى خرید کنیم که تعرفه ندارند یا اینکه از نمونه مشابه تولید شده در داخل امریکا خرید کنیم. خیلى از کمپانیها به زودى چین را ترک میکنند و به ویتنام یا دیگر کشورها میروند و این براى چین بد خواهد بود و براى امریکا خیلى خوب است. اما آنها سالهاست که از ما سوء استفاده کردند و رؤساى جمهور قبلى امریکا جلویشان را نگرفتند. چین نباید تعرفه ها را تلافى کند چرا که اوضاع را بدتر خواهد کرد»

رئیس جمهور آمریکا در توییت دیگری نوشت: «من به صراحت به رئیس جمهور چین و تمام دوستانم در چین گفتم که اگر توافق نکنید ، چین آسیب بدى خواهد دید ؛ چرا که کارخانجات مجبور خواهند شد که چین را ترک کنند و به کشورهاى دیگرى بروند.خرید کالا از چین خیلى گران خواهد بود. شما یک توافق در دست داشتید و تقریبا کامل شده بود ولى عقب کشیدید»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید