کدام گوشی سریع‌ترین سرعت شارژ را دارد؟

کدخبر: ۲۸۳۳۲۸
اقتصاد نیوز:سرعت شارژ یکی پارامترهای مهم در خرید یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود. در این مطلب سرعت شارژ پرچمداران مطرح بازار را بررسی می‌کنیم.
کدام گوشی سریع‌ترین سرعت شارژ را دارد؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،هواوی پی 30 پرو جدیدترین پرچمدار این غول فناوری چینی محسوب می‌شود. آیا از این موضوع اطلاع دارید که هواوی P30 پرو سریع‌ترین سرعت شارژ را در میان گوشی‌های موجود در بازار ایران داراست؟ با ما و نگاهی به خصوصیات و قابلیت‌های بخش باتری این پرچمدار همراه باشید.

شارژر 40 واتی

همان‌طور که هواوی در بحث چیپست، تراشه اختصاصی خود را توسعه داده و روز‌به‌روز پیشرفت کرده است، در بخش شارژ نیز مستقل بوده و سال‌هاست تکنولوژی شارژ سریع خود موسوم به «Super Charge» را توسعه می‌دهد.

این فناوری با رونمایی از پرچمدار سال گذشته هواوی، میت 20 پرو آخرین جهش خود را به نمایش گذاشت که در آن شارژری با توان 40W به همراه گوشی عرضه شد که هواوی ترجیح داده از همین شارژر برای گوشی P30 پرو نیز استفاده کند.

اما اگر بخواهیم در مورد سرعت این شارژر در عمل صحبت کنیم، باید بگوییم که باتری پی 30 پرو تنها در 10 دقیقه، 30 درصد شارژ می‌شود و با گذشت 30 دقیقه، شارژ گوشی شما به 70 درصد می‌رسد. در نهایت با گذشت تنها 58 دقیقه، شارژ گوشی شما کامل می‌شود!

پرچمدار اپل یعنی آیفون XS Max با شارژری که در جعبه دارد، 4 ساعت طول می‌کشد تا کاملا شارژ شود. این گوشی هوشمند از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که برای استفاده از آن باید شارژر جداگانه خریداری کرد. با این شارژر، آیفون ایکس اس مکس در 2 ساعت شارژ می‌شود. در میان پرچمداران اندرویدی نیز زمان شارژ کامل برای گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ نیز برابر 1 ساعت و 37 دقیقه با شارژر موجود در جعبه است.

هواوی در طراحی این شارژر صرفا به سرعت اهمیت نداده و در بحث امنیت نیز با تعبیه انواع پروتکشن‌های ولتاژ و جریان، موفق به کسب گواهی ایمنی از موسسه معتبر TÜV شده تا با خیال راحت گوشی خود را شارژ کنید.

باتری حجیم و مدیریت هوشمند

این فقط شارژر فوق‌العاده سریع هواوی P30 پرو نیست که باعث شده این گوشی در بحث باتری سرآمد شود؛ بلکه هواوی برای این گوشی باتری با ظرفیت نزدیک به 4200 میلی‌ آمپر ساعت در نظر گرفته که در ترکیب با مدیریت هوشمندانه باتری در رابط کاربری EMUI 9.1 هواوی که بر پایه هوش‌ مصنوعی استوار است، شما را قادر می‌سازد تا نزدیک به دو روز استفاده روزمره از این گوشی داشته باشید و یا اگر از کاربرانی هستید که به شدت با گوشی خود کار می‌کنید، یک روز کامل را حداقل شارژ داشته و از نیاز به همراه داشتن پاوربانک و شارژر مصون بمانید.

برای استفاده حداکثری از باتری در گوشی‌های هواوی می‌توانید حالت «Power Saving Mode» را نیز فعال کنید که به وسیله هوش‌مصنوعی در ابتدا سیستم‌عامل برنامه‌های کم استفاده را از دسترسی به منابع سخت‌افزاری پرمصرف، به جز در موارد نیاز منع می‌کند و دوم اینکه به میزان نیاز برنامه‌ها توان پردازشی از سخت‌افزار گوشی دریافت می‌کنید تا شارژدهی باتری بیشتر حفظ شود.

شارژر وایرلس 15 واتی

اگر از علاقه‌مندان به دنیای شارژرهای وایرلس هستید، قطعا سرعت پایین شارژرهای بی‌سیم امروزی شما را آزرده است. برای مثال شارژرهای وایرلس اپل به توان حدودی 7 تا 8 وات محدود شده و سریع‌ترین شارژرهای استفاده شده برای گلکسی اس 10 پلاس نیز حداکثر توانی برابر با 10 وات دارند.

هواوی P30 پرو امکان استفاده از شارژری با توان 15W را محیا کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که هواوی شارژر وایرلس 15 واتی خود را محدود به این گوشی نکرده و شما می‌توانید برای کلیه دستگاه‌هایی که از استاندارد شارژ وایرلس Qi پشتیبانی می‌کنند، از آن استفاده کنید؛ هر چند ممکن است نتوانند از حداکثر توان شارژر بهره‌ ببرند.

لازم به ذکر است؛ این شارژر نیز موفق به اخذ گواهینامه ایمنی از موسسه TÜV آلمان شده است.

شارژ معکوس

حتما برای همه ما گاهی پیش آمده که واقعا به دنبال شارژر باشیم و امکان شارژ کردن گوشی وجود نداشته باشد. شاید پاوربانک همراه ندارید و یا شاید به برق دسترسی ندارید. در این میان برای موارد اضطراری از گوشی دوستان و همراهان خود استفاده می‌کنیم.

حال هواوی برای رفع این مشکل دست به نوآوری زده و قابلیتی با نام «شارژ معکوس» و یا «Reverse Charging» را از زمان عرضه گوشی‌های سری میت 20 به‌کار گرفته است. با این قابلیت در واقع گوشی شما به یک پاوربانک وایرلس با پشتیبانی از استاندارد Qi تبدیل شده که قادر است گوشی دیگری را با قراردادن روی آن شارژ کند.

بدین شکل شما در مواقع اضطراری به جای قرض کردن گوشی دیگران، می‌توانید با گوشی دوستانتان که از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی کرده، گوشی خود را شارژ کنید.

برخلاف سازندگانی مانند اپل که اغلب قابلیت‌‌های آن‌ها انحصاری است، هواوی استفاده از این قابلیت را برای تمامی گوشی‌ها و یا حتی سایر دستگاه‌های پشتیبانی کننده از استاندارد Qi، آزاد گذاشته است تا با خرید گوشی‌های سری هواوی P30 و یا هواوی میت 20، یک پاوربانک وایرلس باکیفیت نیز بدست آورید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید