اسپانیا ناو خود را از خلیج فارس خارج کرد

کدخبر: ۲۸۳۴۸۵
اقتصادنیوز: وزیر دفاع اسپانیا دستور داده است تا یک فروند ناوچه این کشور از گروه ضربت به رهبری آمریکا در خلیج فارس خارج شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، اسپوتنیک نوشت، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا دستور خروج موقت یک فروند ناوچه این کشور از گروه ضربت به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا در خلیج فارس را صادر کرده است. این ناوچه همراه با 215 خدمه و ملوان در گروه ضربت اعزام شده از سوی آمریکا در خلیج فارس حضور داشته است.

منابع آگاه وزارت دفاع اسپانیا تاکید کردند: دولت موقت اسپانیا دستور خروج موقت ناوچه "مندز نونز" را از گروه ضربت به رهبری ناو هواپیمابر آمریکایی در خاورمیانه صادر کرده است.

این منابع آگاه افزودند: این ناوچه در ماموریت عادی خود به سر می‌برد و وارد هیچ گونه ماموریت دیگری نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

گزارش|حضور ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس؛ تهدید واقعی یا جنگ روانی؟

ادعای پنتاگون درباره علت اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس

 

تصمیم برای خروج این ناوچه اسپانیایی توسط وزیر دفاع این کشور در جریان دیدار با وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است.

یک منبع نظامی اسپانیایی نیز به شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا گفت: این اقدام اسپانیا می‌تواند موجب تشدید بحران دیپلماتیک بین آمریکا و اسپانیا شود. این اقدام همچنین می‌تواند باعث کاهش اعتماد آمریکا به اسپانیا گردد.

وزیر دفاع اسپانیا پیش از این نیز در اظهاراتی گفته بود که در تحولات مربوط به بحران ایران، اسپانیا به اتحادیه اروپا و سازمان‌های بین‌المللی متعهد خواهد بود. اسپانیا یک شریک جدی و قابل اعتماد است ولی نیروهای مسلح ما تنها موظف به اجرای توافقات و مقررات اتحادیه اروپا و ناتو هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید