کنایه نماینده اصولگرا به افرادی که افطاری سفارت انگلیس رفتند

کدخبر: ۲۸۳۵۰۸
اقتصادنیوز: یک نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: لوکزامبورگ کشوری است که با اشاره آمریکا علیه ایران گربه رقصانی کرد و چند هفته پیش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از اموال ما را توقیف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمد جواد ابطحی امروز در صحن علن مجلس در بیان مخالفت خود نسبت به لایحه سرمایه‌گذاری متقابل با لوکزامبورگ گفت: با قراردادی با کشور کوچک لوکزامبورگ که به بهشت مالی اروپا معروف است رو به رو هستیم.

وی تصریح کرد: قرارداد تالبوت هم با آثار سویی که در زمان قاجار داشت باعث شد مرحوم میرزای شیرازی در چنین روزی آن فتوای تاریخی اثرگذار را صادر کند که باعث دگرگونی ‌ای زیادی در جامعه ایرانی شد، انگلیسی‌ها از همان زمان تلاش کردند استوانه عظیم دفاع از حقوق ملت اسلام را بشکنند.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم یادآور شد: امروز در چنین شرایطی قرار داریم، لوکزامبورگ کشوری کوچک است و علیرغم تمامی شعارهایی که در مورد آن وجود دارد مرکز پولشویی اروپاست.

نماینده مردم خمینی شهر خاطرنشان کرد: شما می‌خواهید این قرارداد را تصویب کنید، اما به اثرات آن در برابر ملت توجه کنید، لوکزامبورگ کشوری است که با اشاره آمریکا علیه ایران گربه رقصانی کرد و چند هفته پیش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از اموال ما را توقیف کرد.

ابطحی گفت: شما می‌خواهید به این کشور امتیاز و پاس گل دهید این مساله سیاسی قضیه است، اگر کسی روابط ایران و لوکزامبورگ را می‌بیند موضع گیری‌های این کشور علیه ایران را در نظر بگیرد.

وی در بیان اخطاری خطاب و با مخاطب قرار دادن علیرضا رحیمی گفت: بنده گفتم امروز روز صدور فتوای تاریخی میرزای شیرازی است و از بنیاد فقاهت دفاع کردم، حواسمان جمع باشد که قراردادهایی نبندیم که سرنوشتی مانند قرارداد رژی داشته باشد.

وی ادامه داد: آقای رحیمی گفتند که بنده به دوران قاجار برگشته‌ام باید در جواب ایشان بگویم که کسانی که در سفارت انگلیس افطاری خورده‌اند به دوره قاجار بازگشته‌اند. دولت لوکزامبورگ با اتحادیه اروپا است و در شرایطی که اتحادیه اروپا علیه ما شاخ و شانه می‌کشد آیا ما باید به آن ها کولی دهیم؟

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در بخشی از صحبت‌های خود در موافقت با لایحه سرمایه‌گذاری مشترک با لوکزامبورگ به مخالفان این طرح ازجمله ابطحی گفت: نکاتی که مخالفین مطرح کردند جای تعجب دارد و کنوانسیون‌های بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ را به دوره قاجار بردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید