یمن: حمله به تاسیسات عربستان خوش‌آمدگویی به ناو آمریکایی بود

کدخبر: ۲۸۳۵۸۳
اقتصادنیوز؛ فهمی الیوسفی، نایب‌رئیس وزیر اطلاع‌رسانی یمن در تشریح حمله پهپادی به تاسیسات حیاتی عربستان سعودی گفت: این حمله در این زمان، پیام خوشامدی به آمریکایی‌هایی است که به خلیج فارس آمده‌اند و پیامی است به عربستان سعودی که امروزه در تیر رس اسلحه ماست و ناوگان آمریکایی نمی توانند آل سعود را حمایت کنند
یمن: حمله به تاسیسات عربستان خوش‌آمدگویی به ناو آمریکایی بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از العالم؛ فهمی الیوسفی نایب رئیس وزیر اطلاع رسانی یمن عملیات پهپادی صبح امروز ارتش و کمیته های مردمی یمن در هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی عربستان را پیشرفتی مهم عنوان کرد که پیام های متعددی را با خود حمل می کند که مهم ترین آن این است که آنهایی که جز "کلاشنیکف"سلاح دیگر نداشتند امروز پهپادهایی بدون سرنشین می سازند که تا عمق کشورهای متجاوز نفوذ می کند.

ویدئو/ حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان

یوسفی این عملیات را عملیاتی موفقیت آمیز و در راستای پاسخ به جنایتهایی که در دو روز گذشته مردم بیگناه را در شهر صعده هدف قرار داد عنوان کرد و همزمانی این عملیات با ورود ناوگان آمریکا به خلیج فارس که باعث افزایش تنش و تهدید در منطقه شده اهمیت آن را چند برابر کرده است.

وی ادامه داد این عملیات پیامی برای نیروهای آمریکایی که در حال ورود به خلیج فارس هستند دانست و خاطر نشان کرد که پیام دیگر این عملیات به سعودی ها این است که آنها در تیررس سلاح های ما قرار دارند و ناوگان آمریکایی نمی تواند آل سعود را که ملت یمن را با انواع اسلحه های آمریکایی هدف قرار داند حمایت کنند.

یوسفی تاکید کرد که شمارش معکوس برای آل سعود آغاز شده است چرا که پهپادهای یمنی امروزه به عمق عربستان می رسد و تاسیسات نفتی آن را هدف قرار می دهد، عربستان که بزرگترین مخزن سلاح دنیا را دارا می باشد نتوانست خود را در برابر ضربات ارتش و کمیته های مردمی یمن حمایت کنند که تا دیروز جز "کلاشنیکوف" سلاحی نداشتند و امروزه می توانند پهپادهایی بسازند که به امارات و عربستان می رسد.

یوسفی در پایان گفت: این حمله در این زمان، پیام خوشامدی به آمریکایی‌هایی است که به خلیج فارس آمده‌اند و پیامی برای سعودی است که امروز در تیررس سلاح ما قرار دارد، ناوگان آمریکا نمی‌تواند از آل‌سعود حمایت کند که از تمام سلاح‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن یمن استفاده کرد و نتوانست (حمله به ) بانک اهداف خود را محقق کند.

یک منبع نظامی یمنی صبح امروز سه‌شنبه اعلام کرد، با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف گرفته شده است.

شبکه العالم به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد، هدف‌ها اقتصادی و نفتی و مشخصا انبارها و تاسیسات نفتی در بندر «ینبع» در غرب منطقه مدینه و غرب عربستان در ساحل دریای سرخ بوده است.

همچنین «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این خصوص به شبکه الجزیره گفت که این حمله «در چارچوب توسعه دایره هدف‌های سعودی و اماراتی است» تا این دو کشور در سیاست خود (علیه یمن) بازنگری کنند.

«ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، این کشور را هدف حملات هوایی، زمینی و دریایی قرار داده اما تاکنون نتوانسته به اهداف اعلام شده خود در ابتدای جنگ برسد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید