پاسخ روحانی به تماس‌های آمریکا/ واعظی: از اولتیماتوم 60 روزه کوتاه نمی‌آییم

کدخبر: ۲۸۳۷۷۳
اقتصادنیوز: رئیس دفتر رئیس‌جمهور پاسخ رئیس جمهور در واکنش به ۱۹ بار درخواست ملاقات از سوی آمریکایی ها را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مباحثی که در این جلسه مطرح شد، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از زمان جلسه امروز را به بررسی لایحه شفافیت اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در بخش دیگری از جلسه، مسائلی را درباره فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری مطرح کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب مسائلی را پیرامون رونق تولید و مسائل اقتصادی، راهکارهای لازم برای ایجاد تسهیلاتی جهت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و ضرورت واگذاری بنگاه‌هایی که دولت و نیروهای نظامی تصدی‌گری می‌کنند، مطرح کردند که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: همچنین درباره بحث گردشگری، مباحثی را مطرح کردیم مبنی بر اینکه چگونه بتوانیم در شرایط فعلی، رونق گردشگری داشته باشیم و در مجموع، بخش زیادی از جلسه امروز به این مسئله اختصاص یافت که چگونه دستورات مقام معظم رهبری را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

واعظی بیان کرد: همچنین در فرمایشات مقام معظم رهبری به این مسئله اشاره شد که در این شرایط باید بتوانیم با فشارهای آمریکا مقابله کنیم که بسیار مهم است که مدیریت منسجم و متمرکزی داشته باشیم تا سریعاً بتوانیم تصمیم بگیریم و همچنین شجاعت در تصمیم‌گیری بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه بعدی هیئت دولت، به دنبال آن هستیم که درباره رونق تولید و توسعه کسب و کار در بخش‌های مختلف، تصمیمات جدی بگیریم.

واعظی در مورد تصمیم‌های جدید ایران در خصوص برجام نیز گفت: از آنچه که تصمیم گرفته‌ایم به هیچ وجه کوتاه نمی آییم. در ۶۰ روز اول آنچه اعلام کرده ایم اقدام می‌کنیم و در ۶۰ روز دوم نیز به موارد اعلامی عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اظهارات رئیس جمهور مبنی بر تلاش آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: رئیس جمهور اعلام کردند در سفری که به نیویورک رفتند از کانال‌های مختلف ۱۹ واسطه برای ملاقات تماس گرفتند. رئیس جمهور هم گفتند آن کسی که از برجام خارج شده، باید اول به تعهدات بین‌المللی پایبند باشد.

واعظی تصریح کرد: خواسته ایران این است که اگر کسی ادعایی دارد باید در عمل ثابت کند، نه در زبان.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید