مشاور سندرز: اظهارات ژنرال انگلیسی با ادعای آمریکا تناقض دارد

کدخبر: ۲۸۳۸۷۹
اقتصادنیوز: مشاور امور بین الملل برنی سندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات ژنرال انگلیسی را با ادعاهای آمریکا درباره تهدیدهای ایران متناقض خواند و از رسانه ها خواست به صورت تهاجمی علیه مزخرفات دولت ترامپ بنویسند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مثیو داس روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود و در پاسخ به اظهارات مارک روبیو سناتور جمهوریخواه آمریکا نوشت: ژنرال ارشد انگلیس در ائتلاف به رهبری آمریکا ضد داعش گفته است هیچ افزایش تهدید از سوی نیروهای مورد حمایت ایران در عراق یا سوریه وجود ندارد.

اشاره این فعال سیاسی به گزارش روز گذشته نیویورک تایمز است که در آن آمده بود در حالی که مقامات ترامپ در واکنش به آنچه تهدید نیروهای آمریکایی و منافع آن می خوانند، برای جنگ علیه ایران برنامه ریزی می کنند؛ یک مقام ارشد نظامی انگلیس به خبرنگاران پنتاگون گفت که او افزایش خطری از سوی ایران یا متحدان شبه نظامی آنها در عراق یا سوریه ندیده است. 

مشاور سناتور سوسیال دموکرات آمریکا افزود این اظهارات، به طور مستقیم با ادعاهای آمریکا برای توجیه افزایش نیرو در منطقه تناقض دارد.

داس ادامه داد: یکی از مقامات آمریکا که خواست نامش فاش نشود درباره طرح های محرمانه داخلی صحبت می کرد که گفت اطلاعات جدید از تهدید ایرانی ها 'چیزهای کوچک' بود و در اندازه ای نبود که بولتون بخواهد طرح نظامی برای آن ارائه کند.

وی تاکید کرد: یکی از درس های مهم جنگ عراق؛ ما باید به صورت کاملا تهاجمی یادآور شویم که این حرف ها مزخرف است به جای اینکه بعدها درباره دروغ هایی که آن ها برای جنگ با ایران ساخته بودند را بنویسیم.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا 10 روز پیش در بیانیه ای اعلام کرد ناوگان آبراهام لینکلن به منطقه خلیج فارس اعزام شده است تا پیام روشنی به ایران بفرستد که هرگونه حمله به نیروهای آمریکا یا منافع آن با پاسخ مواجه خواهد شد.

مقامات آمریکا تا کنون در هیچ اظهار نظری جزئیاتی از آنچه تهدید ایران خوانده اند، مطرح نکرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید