ویژگی‌های منحصر به فرد و غیرقابل باور نخستین تلفن همراه+ عکس

کدخبر: ۲۸۴۱۱۲
​اقتصاد نیوز:تلفن همراه ساخته شده به دست مارتین کوپر ویژگی‌های جالب و منحصر به فردی داشته است که به هیچ وجه با قابلیت‌های تلفن‌های همراه امروزی قابل مقایسه نیست.
ویژگی‌های منحصر به فرد و غیرقابل باور نخستین تلفن همراه+ عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مارتین کوپر (Martin Cooper) در تاریخ ۲۶ دسامبر سال ۱۹۲۸میلادی در شیگاگو در ایالات متحده‌ی آمریکا چشم به جهان گشود. وی به عنوان مخترع تلفن‌های همراه شناخته می‌شود.دکتر مارتین کوپر اولین کسی بود که با گوشی یک کیلوگرمی خود صحبت کرد و بدین ترتیب لقب پدر‌ تلفن‌ همراه را از آن خود کرد؛ تلفن همراهی که او در شرکت موتورلا ساخته بود.

طول اولین گوشی‌های موبایلی که ساخته شد ۱۰ اینچ (۲۵.۴ سانتی متر) و عرض آن‌ها ۱۳ سانتی متر بود و وزنی معادل ۲.۵ پوند (یک کیلو و ۱۳۴ گرم) داشت. این گوشی‌ها برای استفاده فقط ۳۴ دقیقه شارژ داشتند ،آن هم پس از ۱۰ ساعت شارژ شدن. در زمان عرضه به بازار قیمت این گوشی‌ها ۱۰ هزار دلار بوده است.

کوپر در اولین تماس با تلفن همراه خود با رقیبش در آزمایشگاه بل، یعنی جو انگل صحبت کرد.

مقایسه اولین گوشی تلفن همراه در جهان با آخرین مدل‌های این محصول تغییرات شگفت انگیزی را آشکار می‌کند و به خوبی می‌توان مشاهده کرد که تلفن‌های همراه امروزی پس از گذشت سال‌ها به تجهیزات الکترونیکی ساده‌ای تبدیل شده‌ است. در حال حاضر هزینه تولید نسل جدید تلفن همراه از چند هزار دلار به چند صد دلار کاهش پیدا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید