ترامپ: اخبار جعلی درباره ایران می‌تواند خطرآفرین باشد

کدخبر: ۲۸۴۱۳۵
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ در توئیتی نسبت به نحوه پوشش اخبار درباره ایران اعتراض کرد و مدعی شد که این نوع خبررسانی "جعلی" می‌تواند خطرناک باشد و ایران را در محاسباتش گمراه کند.
ترامپ: اخبار جعلی درباره ایران می‌تواند خطرآفرین باشد

به گزارش اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشت: «رسانه‌های خبرجعل کن با پوشش خبری فریب آمیز و بسیار نادرست، اخباری درباره ایران منتشر می‌کنند. این نوع اخبار فریبنده،نادرست و خطرناک است. دست کم ایران نمی‌داند چه کار کند{گیج شده است}، هرچند این نکته می‌تواند برای ما خوب هم باشد!»

اخبار جعلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ رئیس جمهوری آمریکا پیش از این هم گزارش های نیویورک تایمز و واشنگتن پست را جعلی دانسته و مدعی شده بود: مطمئن هستم ایران به زودی خواستار مذاکره خواهد شد.

ترامپ افزوده بود: واشنگتن پست جعلی و حتی بیشتر، نیویورک تایمز جعلی داستان هایی می نویسند که اصطکاکی (درونی) درباره سیاست قوی من در خاورمیانه وجود دارد. هیچ اصطکاکی وجود ندارد؛ نظرات گوناگون مطرح می شوند و من تصمیم نهایی و قاطعانه را می گیرم. این یک فرایند بسیار ساده است.

با این حال ادعا کرده بود: همه طرف ها، همه نظرها و همه سیاست ها مورد توجه قرار می گیرند. من مطمئن هستم که ایران به زودی خواستار مذاکره خواهد شد.

اظهار نظر درباره اطلاعاتی که آمریکایی ها از دو هفته پیش شروع کرده اند هیچ گاه به صورت رسمی مطرح نشده و حتی این اطلاعات در اختیار اعضای کنگره آمریکا هم قرار نگرفته است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود با انتقاد از این شرایط خطاب به مشاوران ترامپ که به نظر می رسد 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی ترامپ مد نظر باشد، گفت: امیدورام مشاوران رئیس جمهوری بدانند که به هیچ وجه، اختیاری برای جنگ ندارند.

وی تاکید کرد: آنها نمی توانند از اختیارات خود که در سال 2001 درباره خاورمیانه تصویب شده است، اکنون برای یک جنگ نظامی استفاده کنند.

موضوع اطلاعات جعلی که ترامپ به آن اشاره دارد، مورد توجه 'مجید تخت روانچی' سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم قرار گرفت و گفت: اطلاعات جعلی که علت اصلی همه این وقایع است باید مورد توجه قرار گیرد و باید مراقبت شود. ما معتقدیم به محض این که از این اطلاعات جعلی خلاص شویم، همه ما در وضعیت بسیار بهتری قرار خواهیم گرفت. 

***

همچنین مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که قاسم سلیمانی نیروهای نیابتی دارد که می توانند به نیروهای آمریکایی حمله کنند، گفت: این همان ابزار تبلیغاتی آمریکایی ها است. این همان اطلاعات جعلی است که به دنبال تحریک هستند همانگونه که گفتم.

تخت روانچی افزود: تنها به کسانی که این گزارش های اطلاعاتی را معتبر دانسته اند، نگاه کنید. همان کسانی که مسئول دخالت در عراق در سال 2003 بودند همان هایی هستند که اکنون تلاش می کنند درگیری دیگری را در منطقه ما ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که درباره جان بولتون صحبت می کنید، اظهار کرد: من از کسی نام نمی برم، اما او در آمریکا و همچنین اروپا شناخته شده است که به دنبال یافتن راه هایی برای ایجاد درگیری بین آمریکا و ایران است. 

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: تا زمانی که آنها نمی توانند این اطلاعات را به اشتراک بگذارند، بنابراین ما این اطلاعات را به عنوان اطلاعات جعلی می نامیم. تا زمانی که آنها نمی توانند این اطلاعات را با عموم مردم به اشتراک بگذارند، من فکر می کنم که هیچ چیز با ارزشی وجود ندارد. این است که می گوییم این اطلاعات نامعتبر است.

تخت روانچی درباره اطلاعات جعلی هم اینگونه توضیح داد: اطلاعات جعلی که ما می گوییم این است که ایران در مشکلات منطقه دخیل است؛ اطلاعات جعلی که می گوییم این است که ایران بی ثباتی را در عراق ایجاد می کند، مساله مهم این است که حتی این گزارش های اطلاعاتی، توسط متحدان آمریکا هم پذیرفته نمی شوند، بنابراین اینها دلایل اصلی مشکلات در منطقه ما هستند. 

اشاره روانچی به گزارشی است که ژنرال انگلیسی که مقام ارشد به اصطلاح ائتلاف ضد داعش است به خبرنگاران پنتاگون گفته بود 'افزایش خطری از سوی ایران یا متحدان شبه نظامی آنها در عراق یا سوریه ندیده است'. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید