وزیران خارجه انگلیس وعراق درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

کدخبر: ۲۸۴۱۴۶
اقتصادنیوز: «جرمی هانت» و «محمد علی الحکیم» وزیران امور خارجه انگلیس و عراق روز جمعه در لندن دیدار و درباره نگرانی‌های ناشی از افزایش تنش‌ها در منطقه رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس با اعلام این مطلب همچنین از گفت ‌وگوی دو طرف درباره توسعه روابط لندن و بغداد در حوزه مسائل امنیتی و اقتصادی خبر داد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که منابع انگلیسی دیروز گزارش دادند که دولت لندن سطح هشدار امنیتی برای دیپلمات‌ها و نیروهای نظامی‌اش را در چهار کشور عراق، عربستان، کویت و قطر، به دلیل افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و منطقه خلیج‌فارس ارتقا داده است. آمریکا هم هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای غیرضروری در سفارت و خارج از سفارت خود در بغداد را از عراق خارج می کند.

این کشور به‌تازگی مدعی شده که اطلاعاتی را درباره قصد نیروهای هم‌پیمان با ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دریافت کرده است. مقام‌های آمریکا تاکنون در هیچ اظهارنظری جزئیاتی ازآنچه تهدید ایران خوانده‌اند، مطرح نکرده و تهران هم این ادعاها را رد کرده است.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس دیروز اعلام کرد که لندن با ارزیابی واشنگتن درباره افزایش تهدید ایران اشتراک نظر دارد. بااین‌حال منابع آگاه می‌گویند که دو طرف بر سر افزایش تنش‌ها در منطقه به‌شدت اختلاف‌نظر دارند.

وزیر امور خارجه انگلیس دیروز هم با همتای عمانی‌اش درباره تحولات خاورمیانه تلفنی صحبت کرده و خواسته تا این کشور از نفوذ خود برای جلوگیری از درگیری نظامی استفاده کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید