پر فروش ترین گوشی های سال ۲۰۱۸

کدخبر: ۲۸۴۳۳۶
اقتصاد نیوز:نتایج تحقیقات یک موسسه تحلیل بازار نشان می دهد آیفون X پر فروش ترین تلفن همراه سال ۲۰۱۸ بوده است.
پر فروش ترین گوشی های سال ۲۰۱۸

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  ایمنا، موسسه تحلیل بازار Counterpoint Research نتایج بررسی های خود از پرفروش ترین گوشی های دنیا و چین در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که از سلطه اپل بر این لیست حکایت دارد. علاوه بر این تمایل چینی ها به استفاده از محصولات داخلی به خاطر کیفیت و قیمت مناسب، باعث ایجاد تفاوت های فاحشی بین پرفروش ترین گوشی ها در این کشور و بقیه نقاط دنیا شده است.

بر اساس این گزارش در سال گذشته میلادی آیفون ۱۰، ۸، ۸ پلاس و ۷ به ترتیب پرفروش ترین گوشی های دنیا بوده اند که نشانگر قدرت اپل در برابر لشکر اندرویدی ها است. در رده های پنجم تا دهم این لیست نیز گوشی های شیائومی ردمی ۵A، گلکسی اس ۹، آیفون XS Max، آیفون XR، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی J۶ قرار دارند. 

به گفته Counterpoint نسل های قبلی آیفون در مجموع به فروش ۱۰۰ میلیونی دست پیدا کرده اند در حالی که عرضه آیفون های XS Max و XR از ۱۶ میلیون فراتر نرفته است. شیائومی ردمی ۵A نیز ۲۰ میلیون مشتری داشته است.

در لیست پرفروش ترین گوشی ها در چین اوپو حضور پررنگی دارد و از ۱۰ رتبه برتر ۵ مورد را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش اوپو  R۱۵ در سال گذشته پرفروش ترین موبایل چین بوده و پس از آن آیفون ۱۰ قرار دارد. رتبه های سوم، چهارم و پنجم نیز به گوشی های اوپو A۵، A۸۳ و ویوو X۲۱ اختصاص یافته است. 

نکته عجیب عدم حضور هواوی در این لیست با توجه به سال موفقی است که پشت سرگذاشته اند. ظاهرا این شرکت ۱۳ میلیون پی ۲۰ لایت فروخته اما نتوانسته در بین ۱۰ عنوان برتر جایی برای خود دست پیدا کند. حتی کمپانی آنر هم که محصولات پرطرفداری را با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار چین کرده، در این لیست به چشم نمی خورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید