جلسه وندی شرمن با اعضای کنگره آمریکا درباره ایران

کدخبر: ۲۸۴۴۳۸
اقتصادنیوز: وندی شرمن عضو تیم مذاکرات هسته ای آمریکا در قالب گروه1+5 با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان این کشور در جلسه ای توجیهی در باره ایران شرکت می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در جلسات پشت درهای بسته در باره سیاست های دولت ترامپ برای قانونگذاران آمریکایی در ساختمان کنگره صحبت می کند و انتظار می رود که نمایندگان دموکرات کنگره در آن حضور داشته باشند.

شرمن که از حامیان برجام بوده و منتقد سیاست های دولت ترامپ در قبال ایران هم می باشد، چندی پیش در پیامی بعد از تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران نوشت: تحریم های ضد ایرانی واشنگتن نتیجه ای ندارد.

وی همچنین در قبال اقدامات تند جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ در قبال ایران نوشت: بولتون می خواهد آمریکا را به جنگ بکشاند، جنگی نبوده که او به دنبال راه‌ انداختن آن نبوده است.

این جلسه مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه آینده برگزار می شود و علاوه بر وندی شرمن جان برنان رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) نیز در این جلسه حضور یافته و توضیحاتی را ارایه می کند.

به گفته منابع آگاه دموکرات که خواستند نامشان ذکر نشود، برنان از منتقدان صریح دونالد ترامپ بوده و وی نیز در نشست خصوصی برای دموکرات های مجلس نمایندگان صحبت خواهد کرد. 

این نشست ازسوی مجلس نمایندگان آمریکا در بحبوحه افزایش نگرانی ها از اقدامات ناگهانی دولت ترامپ صورت می گیرد.اگر چه ترامپ در روز های اخیر احتمال مناقشه و درگیری را کم اهمیت دانسته ولی قانونگذاران خواستار ارائه اطلاعات بیشتری از سوی دولت آمریکا شده اند. 

در همین رابطه: 

جلسه محرمانه اعضای کنگره آمریکا درباره ایران با وندی شرمن و رئیس اسبق سیا

ترامپ و برنان در گذشته و بخصوص در ارتباط با پرونده تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 در تضاد و تقابل بوده اند. برنان در سال 2017 از سازمان سیا استعفا کرد. 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواسته که جلسه ای توجیهی برای تمام نمایندگان کنگره درباره ایران برگزار کند اما گفته این درخواست در ابتدا رد شده است. دولت ترامپ هفته گذشته یک جلسه محرمانه برای رهبران ارشد هر دو حزب برگزار کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید