درخواست ملاقات محسن هاشمی با رییس جدید قوه قضاییه

کدخبر: ۲۸۴۴۴۵
اقتصادنیوز: رییس شورای اسلامی شهر تهران از ارائه درخواست برای دیدار رییس جدید قوه قضاییه خبر داد.

به‌ گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه‌) در حاشیه خروجش از صحن شورای اسلامی شهر تهران و با حضور در جمع خبرنگارن، گفت‌: به دلیل اینکه جلسه‌ای دارم از آقای امینی درخواست کردم که مدیریت جلسه شورا را بر عهده بگیرد تا به جلسه بروم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز اساسنامه شورایاری‌ها در دستور کار قرار داشت، افزود: اما به دلیل اختلاف نظر و تغییراتی که درمتن ایجاد شده بود و کمیسیون‌ها در مورد آنها به جمع‌بندی نرسیده بودند، پیشنهاد شد که مجددا این اساسنامه به کمیسیون‌های تخصصی باز گردد تا بتوانند به جمع بندی نهایی برسند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه گزارش مالی آخر سال 97 امروز قرائت شد، خاطرنشان کرد: در حوزه غیرنقد 50 درصد کاهش درآمد داشتیم که نشان دهنده این است که باید تلاش‌هایمان را افزایش دهیم تا مبلغ غیر نقد افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوالی که گفته می‌شود عوارض ساخت و ساز 400 درصد افزایش یافته است، در این رابطه توضیح داد: این گونه جو سازی نکنید چرا که مردم آزار می بینند.

هاشمی با بیان این که  دولت تصمیم گرفته است که فرمول " P " تغییر دهد که حدود 36 درصد افزایش قیمت دارد،  خاطر نشان کرد: خود دولت عدد" P " را در فرمول تعیین عوارض ساختمانی 36 درصد افزایش داده است و این ربطی به شهرداری ندارد، اما شهرداری نیز از آن جایی که از سال 91 تغییراتی در نرخ عوارض نداده بود نسبت به به‌روز رسانی این عوارض اقدام کرد و آن هم کمتر از رقم 36 درصدی دولت افزایش داد که جمعا حدود  70 درصد می‌شود.

وی در عین حال با اشاره به اینکه البته این به صورت میانگین است و املاک با یکدیگر متفاوت هستند، بیان‌ کرد: این مصوبه در فرمانداری در حال پیگیری است و حناچی نیز کسب اطلاعات وسیع‌تر را در دستور کار قرار داده است تا مشخصا متوجه شویم که چه مقدار افزایش قیمت در تهران و راسته های مختلف خواهیم داشت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تجمع گروهی از مردم در واکنش به عقیم سازی حیوانات در تهران اشاره کرد و در ادامه، گفت‌: روز گذشته  (شنبه) تعدادی از فعالان حوزه حیوانات روبروی شهرداری تهران تجمع کردند. البته چند روز قبل نیز نزد من آمده بودند و این افراد از مبارزه با حیوانات در سطح شهر گلایه داشته و عنوان می‌کردند که پیمانکاران به صورت درست عمل نمی‌کنند و در برخی از موارد نیز عقیم سازی موجب کشته شدن سگ‌ها شده است.

هاشمی با اشاره به حضورش در جمع این افراد، خاطر نشان کرد: من می خواستم که به جلسه‌ای بروم و وقتی به خیابان آمدم دیدم که ماشینم نیست و پیاده به سمت عرض خیابان حرکت کردم که با هم مواجه شدیم. البته این گروه اجازه تجمع نداشتند و به آنها گفتم که چون اجازه تجمع ندارید با شما صحبتی نمی‌کنم و اگر هیاتی بفرستید با آنها مذاکره خواهیم کرد که البته هنوز هیاتی را نفرستاده اند و البته رسیدگی به کار حیوانات آسان تر است.

وی در پایان صحبت های خود  و در پاسخ به این سوال که در نطق خود از رییس قوه قضاییه درخواست رسیدگی به پرونده های شهرداری را داشتید، در این رابطه گفت‌: بله. درخواست ملاقات نیز با رییس جدید قوه قضاییه ارائه کرده‌ایم و مسائل و مشکلات تهران را با وی در میان خواهیم گذاشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید