از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

پیشنهاد تغییر وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت

کدخبر: ۲۸۴۵۰۴
اقتصادنیوز؛ سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیشنهاد داده ام که وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت تغییر مفهوم دهد.
پیشنهاد تغییر وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ سعیدرضا عاملی امروز یکشنبه در مراسم روز جهانی ارتباطات در وزارت ارتباطات، با اشاره به تحولات جهانی ناشی از تغییرات تکنولوژی و ظهور دانش یکپارچه، اظهار داشت: امروز اینترنت اشیا جای خود را به اینترنت نانو، بایو و اینترنت همه چیزها داده است.

عاملی رنانی

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک اینترنت به دو بخش تقسیم می‌شود و حاکم اینترنت تنها آمریکا نخواهد بود، گفت: چین نیز با داشتن جمعیت زیاد بر اینترنت حکمرانی می‌کند و اگر در آینده امکان داشتن دو حاکمیت بر اینترنت وجود دارد، پس امکان ایجاد اینترنت سوم نیز وجود خواهد داشت.

عاملی اضافه کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری تاکید دارند که قدرت سایبری ایران باید در تراز قدرت جهانی و یا در کنار آن باشد، پس باید در این زمینه به اینترنت ۳ (وب ۳) نیز فکر کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی به مرور جغرافیای فیزیکی را از بین می‌برد، گفت: برای آینده باید با مدیریت ایرانی از داده‌های ایرانی حفاظت کنیم و شبکه ملی اطلاعات و متخصصان ایرانی باید این ظرفیت را ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات با بودجه ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت و بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، تا به حال ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، گفت: حلقه مفقوده این شبکه تأمین خدمات و محتوا بر بستر این شبکه است.

وی گفت: چند سال پیش که طرح شبکه ملی اطلاعات کلید خورد، پیشنهاد کردم که وزارت ارتباطات به وزارت اینترنت تغییر مفهوم دهد. کاری که کشورهای دیگر از جمله هلند انجام دادند و موفق نیز بوده اند. چرا که با ظهور جهان دوم فضای مجازی و وب ۳ مفهوم وزارت اینترنت باید شکل بگیرد.

عاملی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت دولت هوشمند، خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات باید جایگزین دولت شود. چرا که در آینده همه پدیده‌ها تبدیل به دارایی و اطلاعات می‌شود و دولت الکترونیک و شبکه ملی اطلاعات دولتی خواهد بود که از این دارایی‌ها حفاظت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید