تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و جنبش «حسم» / 12 عضو اخوان کشته شدند

کدخبر: ۲۸۴۷۱۸
اقتصادنیوز؛ در جریان تبادل آتش میان نیروهای امنیتی این کشور و نیروهای مسلح جنبش "حسم" (وابسته به اخوان المسلمین) در قاهره 12 مفر از نیروهای حسم کشته شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ وزارت کشور مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از عناصر جنبش "حسم" از  یکی از واحدهای مسکونی در شهر "۶ اکتبر" واقع در استان "جیزه" در غرب قاهره به عنوان مخفیگاهی برای ساخت بمب‌ کنار جاده‌ای استفاده می‌کردند که اقدامات آنها از سوی نیروهای امنیتی تحت نظارت قرار گرفته شد.

image.png

در این بیانیه همچنین آمده است: هنگام یورش به آپارتمان، این عناصر تروریستی به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که در جریان این تبادل آتش هفت تن از این تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

وزارت کشور مصر همچنین اعلام کرد: نیروهای امنیتی به آپارتمان دیگری در اداره بخش شرق‌شناسی در شرق قاهره نیز یورش بردند و طبق اطلاعات به دست آمده تعدادی از تروریست‌ها در آن حضور داشتند که در پی آن پنج تن کشته شدند و تفنگ‌ها و مهمات آنها کشف و ضبط شد.

این بیانیه وزارت کشور مصر ساعاتی پس از زخمی شدن ۱۷ تن در جریان انفجار اتوبوس حامل گردشگران در نزدیکی ساختمان یک موزه در نزدیکی اهرام مصر رخ داد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید