انصارالله: دروغ ریاض درباره حمله به مکه، برای انحراف افکار عمومی است

کدخبر: ۲۸۴۷۶۴
اقتصادنیوز : سخنگوی جنبش انصارالله در واکنش به خبر منتشر شده رسانه‌های سعودی و اماراتی درباره شلیک موشک از خاک یمن به مکه مکرمه گفت که «اینگونه خبرها در راستای انحراف افکار عمومی از تحولات یمن» منتشر می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،‌ «محمد عبدالسلام»‌ رئیس هیات ملی یمن در مذاکرات صلح روز دوشنبه در واکنش به ادعای ریاض در حمله موشکی یمن به مکه مکرمه گفت که دشمن با مطرح کردن چنین ادعاهایی در صدد خروج از باتلاقی است که در آن قرار گرفته است.

عبدالسلام در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: «عربستان سعودی با دروغ‌پراکنی‌های از قبیل "تهدید" مکه مکرمه، سعی دارد افکار عمومی جهانیان را از آنچه که در یمن رخ می‌دهد،‌ منحرف کند».

وی با اشاره به برگزاری دو نشست سران عرب و شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی در اواخر ماه جاری میلادی (مه) اظهار داشت که این نشست‌ها با هدف همراهی و همبستگی بین‌المللی علیه یمن برگزار می‌شود.

عبدالسلام افزود: «این ادعاهای سعودی نشانه ناکامی بزرگ آل‌سعود در خروج از پرتگاهی است که {با آغاز جنگ یمن} در آن گیر افتاده است».

سخنگوی انصارالله این ادعاها را غیر منطقی خواند و گفت که با ارزش‌ها و معیارهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در طول پنج سال جنگ مغایرت دارد.

رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح یمن تصریح کرد: «ملت یمن یک ملت مسلمان است و هر روز پنج بار به سمت مکه مکرمه نماز می‌خواند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز ساعاتی پس از آنکه سعودی‌ها بار دیگر مدعی شدند، انصارالله با یک موشک مکه را هدف قرار داده، اعلام کرد که «ریاض با این ادعاها در تلاش است تا حمایت و تأیید لازم برای حمله وحشیانه به یمن را تقویت کند».

روزنامه سعودی «عکاظ» بامداد دوشنبه مدعی شد که انصارالله موشکی را به سمت مکه شلیک کرده و ریاض با این موشک مقابله کرده است.

این روزنامه در ادامه اتهاماتی علیه ایران مطرح و ادعا کرد، انصارالله دو سال پیش نیز در اقدامی مشابه، یک موشک به سمت مکه شلیک کرده است.

وی افزود: «گذشت چهار سال از ایستادگی مردم یمن شکست سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوز را ثابت می‌کند، سعودی با این ادعاها تلاش می‌کند حمایت و تأیید لازم برای "حمله وحشیانه خود" به یمن را افزایش دهد». 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید