قیمت گاز CNG از اول خرداد ۳۲ درصد افزایش می‌یابد

کدخبر: ۲۸۴۷۷۶
اقتصادنیوز: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: افزایش ۳۲ درصدی قیمت گاز CNG که ۱۴ درصد آن برای سال ۹۷ و ۱۸ درصد برای سال ۹۸ است، از شنبه به مناطق شرکت گاز ابلاغ شده و از پس‌فردا اجرایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اردشیر دادرس در همایش چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صنعت CNG و نحوه پیاده‌سازی طرح ملی هوشمندسازی جایگاه‌ها با اشاره به نرخ ۷۰ ریالی ضوابط معاینه فنی و استانداردسازی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ استانداردسازی انجام شده این مبلغ به حساب جایگاه‌داران عودت داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌ها در این راه کمک کردند تا صنعت CNG کارمزد جایگاه‌ها را دریافت کند، گفت: مشکل جایگاه‌داران یأْ تنها کارمزد نیست بلکه در مورد ایمنی و هوشمندسازی جایگاه‌ها نیز برداشت‌های منفی وجود دارد.

به گفته وی، سه مورد در جایگاه‌های CNG در دستور کار قرار گرفته که باید مورد توجه قرار گیرد. از این سه مورد باید به زیباسازی جایگاه‌ها، حفظ و بازرسی مخازن خودرویی و جایگاهی و ایمن‌سازی و استانداردسازی اشاره کرد و هوشمندسازی نیز یکی دیگر از موارد قابل توجه است.

دادرس با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه ابزار اندازه‌گیری در جایگاه‌ها وجود ندارد، افزود: ۴۰ درصد مشکل کارمزد وجود دارد و درخصوص تعامل بین اعضا و شرکت‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم مشکلاتی را داریم که باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این نیز بهره‌برداران با شهرداری‌ها دچار مشکل هستند که نیاز به وجود قراردادهای متحد‌الشکل است.

وی با بیان اینکه ما به چهار گونه کارمزد نیاز داریم که شامل کارمزد پایه، فنی، درجه‌بندی و خرید تجهیزات است، اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین یک اصل ضروری و مهم است و باید سهمیه‌بندی بنزین با الگوی ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی و ۱۸۰ لیتر برای ناوگان عمومی اعمال شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG کشور در خصوص پیشنهاد توسعه خودروهای گاز سوز نیز گفت: سال گذشته پیشنهاد شد برای ۴.۵ میلیون خودروی گازسوز به جای یارانه ۴۵ هزار تومانی، کارت اعتباری کارت سوخت گاز به ارزش ۱۸۰ هزار تومان پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در دنیا ۳۵۰ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌شود که سهم ایران ۳۸ میلیارد دلار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید