آلمان ۲۴ پناهجوی اخراجی را به افغانستان بازگرداند

کدخبر: ۲۸۵۲۰۴
اقتصادنیوز: گروهی دیگر از پناهجویان افغانی که تقاضای پناهندگی آنها در آلمان رد شده، به افغانستان بازگردانده شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلمان بار دیگر گروهی از پناهجویان را که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده است، به افغانستان بازگرداند. این پرواز با ۲۴ پناهجوی مرد در کابل به زمین نشست. مأموران حاضر در فرودگاه فرود این هواپیما را تأیید کرده‌اند.

در این پرواز نام یک پناهجو که تقاضای پناهندگی‌اش رد شده و در درگیری‌های شهر آمبرگ در آلمان حضور داشته است هم دیده می‌شود. اداره پناهجویان ایالت بایرن آلمان تأیید کرده است که این پناهجو که به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود هم در پرواز بوده است.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ چهار پناهجو به رهگذران خیابانی در شهر آمبرگ آلمان در ایالت بایرن حمله کردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این پناهجویان در دادگاه به جرم خود اعتراف کرده و مصرف الکل و داروهای روان‌گردان را علت رفتار خود ذکر کردند. متهمان در هنگام وقوع جرم بین ۱۷ تا ۱۹ سال سن داشته‌اند.

در کنار ایالت بایرن، چند ایالت دیگر آلمان از جمله بادن‌وورتمبرگ، هسن، اشلسویگ‌هولشتاین، نورد راین وستفالن و راینلند فالتس و مکلن‌بورگ فورپومرن هم در برنامه بازگرداندن دسته‌جمعی پناهجویانی که تقاضای آنها رد شده، به کشورهای مبدأ، شرکت می‌کنند.

پرواز امروز بیست‌وچهارمین پرواز از این دست پروازهاست که از زمان نخستین پرواز در دسامبر سال ۲۰۱۶ تا کنون در جریان است. ۵۶۵ مرد پناهجو تاکنون در همین چارچوب به افغانستان بازگردانده شده‌اند.

بازگرداندن پناهجویان به افغانستان به دلایل شرایط امنیتی موجود در این کشور همچنان بحث‌برانگیز است. بر پایه گزارش سازمان ملل متحد، در مبارزه با نیروهای داعش و طالبان از ژانویه تا ماه مارس ۵۸۱ غیرنظامی در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

پس از بازگرداندن دسته‌جمعی پناهجویان افغان در ماه ژوئن سال گذشته، یک مرد پناهجو پس از فرود در کابل دست به خودکشی زد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید