فرمانده کل ارتش: سران منطقه ایران را الگو قرار دهند

کدخبر: ۲۸۵۲۱۳
اقتصادنیوز: امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» در همایش مردمی فاتحان نور که عصر امروز در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز شهادت «محمد بروجردی» است. کردستان هیچ‎وقت نام این شهید بزرگوار را فراموش نمی‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» در همایش مردمی فاتحان نور که عصر امروز در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز شهادت «محمد بروجردی» است. کردستان هیچ‎وقت نام این شهید بزرگوار را فراموش نمی‌کند.

وی افزود: روز ۲۸ فروردین به همراه فرماندهان نزاجا خدمت فرمانده معظم کل قوا رسیدیم. ایشان با اشاره به اینکه ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است فرمودند: نمونه‌هایی از شهدای ارتش که می‌توان به عنوان الگو سردست گرفت و به دنیا نشان داد شهیدان صیاد شیرازی و بابایی هستند.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری فداکاری، تواضع و گریز از نام و نشان از ویژگی‎های صیاد شیرازی و شهید بابایی و دیگر شهیدان راه حق  است که جوانان باید از این عزیزان الگو بگیرند.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری فداکاری، تواضع و گریز از نام و نشان از ویژگی‌های صیاد شیرازی و شهید بابایی و دیگر شهیدان راه حق  است که جوانان باید از این عزیزان الگو بگیرند.

فرمانده کل ارتش در خصوص بیانیه گام دوم گفت: مخاطب رهبری در این بیانیه جوانان هستند.  

وی با بیان اینکه باید از شهدا بیاموزیم که کار را فقط برای خدا انجام دهیم، افزود: انتظار رهبر انقلاب اسلامی از جوانان این است که شهدا را الگو قرار دهند. شهدا اسوه و الگو هستند و همچون ستارگان درخشان راهنمای جوانان در تاریکی هستند.  

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه باید بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با دقت توسط جوانان و راهنمایان آنان مطالعه، بازنگری و شناخته شود، افزود: جوانان، امید و مخاطب اصلی رهبری در بیانیه گام دوم هستند و لازم است نقش خود را بشناسند و آن نقش را به خوبی ایفا کنند.  

سرلشکر موسوی در خصوص اوضاع منطقه بیان داشت: با نگاه به وضع خود و دشمنان عرض می‌کنم که علی‎رغم همه سختی‌ها پای اصول ایستاده‎ایم و مقاومت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در ظاهر با هم هستند، اما در باطن به دنبال دوشیدن و هدف قرار دادن هم هستند، افزود: اگر روزی مستندات منتشر شود، مشخص می‌شود که سعودی‌ها، چون اماراتی‌ها خوب به آنان سواری ندادند، آنان را گوشمالی دادند. همچنین در خرابکار‌های بغداد، نیز سعودی‌ها نقش داشتند.

وی افزود: حضور آمریکا در منطقه برای این است که بگویند شما کشور‌های عربی به یک قلدر برای اینکه امنیت تان حفظ شود، نیاز دارید و بدون ما قدرت دفاع از خود ندارید پس برای تامین این امنیت باید هزینه‌های آن را هم بپردازید.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه ما امنیت و آرامش منطقه را می‌خواهیم و علاقه‌ای به آتش افروزی نداریم، افزود: البته اگر می‌گوییم ما دنبال آتش افروزی نیستیم برخی کشور‌ها اشتبا‌ها فکر نکنند که ما از آتش هراس داریم. اینگونه نیست ما از جنگ هراس نداریم آن‌هایی باید بترسند که با اولین جرقه همه چیز خود را از دست می‌دهند. ما جنگ طلب نبوده و نیستیم و آغازگر هیچ جنگی هم نخواهیم بود، اما برای دفاع همواره آماده ایم. امیدواریم که سران منطقه ایران را الگو قرار دهند و نوکری را کنار بگذارند و همچون ایران راه عزت را پیش بگیرند.  

فرمانده کل ارتش بیان داشت: امنیت منطقه باید توسط کشور‌های منطقه تامین شود. غریبه‌ها باید منطقه را ترک کنند. چهل سال است که از نظام، کشور و ناموس خود در منطقه دفاع کردیم و اگر کسی بخواهد تجاوزی کند، با قدرت در مقابلش خواهیم ایستاد. امیدواریم سران منطقه پیام ما را به خوبی دریافت کنند. همانطور که به نظر می‌رسد استکبار پیام ایران را دریافت کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید