آمریکا چند نهاد روس را به اتهام همکاری تسلیحاتی با ایران و کره شمالی تحریم کرد

کدخبر: ۲۸۵۲۱۶
اقتصادنیوز: دولت آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه‌اش علیه کشور‌های مستقل سه نهاد روسی را به اتهام همکاری تسلیحاتی با ایران، کره شمالی و سوریه به فهرست تحریم‌های خود افزود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسکونیوز نوشت: دولت آمریکا روز چهارشنبه دو شرکت تسلیحاتی و یک مرکز آموزش موشکی روسیه را به اتهام همکاری با ایران، کره شمالی و سوریه به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده این حرکت پاسخی است به اقدام این نهاد‌های روسی به انتقال کالاها، خدمات، و فناوری‌های تحریمی به کشور‌های فوق (ایران، کره شمالی، و سوریه) که نقض قوانین آمریکاست.

به نوشته مسکو تایمز، آمریکا آکادمی آموزشی موشک‌های سطح به هوای «گاتچینا»، دفتر طراحی و ساخت ابزار دقیق سلاح «تولا» و کارخانه «آوانگارد» که موشک‌های سامانه‌های «اس-۳۰۰» و «اس-۴۰۰» را تهیه می‌کنند، به فهرست تحریم‌های خود علیه روسیه اضافه کرده است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن اقدام تحریمی آمریکا اعلام کرد: اقدام روز چهارشنبه  آمریکا خط بطلانی است بر ماهیت مثبتِ سفر اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به مسکو و گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید