نامزد ریاست جمهوری آمریکا: ریشه مشکلات با ایران در اقدام های ترامپ است

کدخبر: ۲۸۵۲۲۳
اقتصادنیوز: تهران - ایرنا - سناتور «الیزابت وارن» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا با تاکید براینکه «داده های اطلاعاتی» پیرامون ایران را مطالعه کرده، گفت که مشکلات با ایران نتیجه مستقیم اقدام های ترامپ است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وارن که از مهمترین نامزدهای حزب دمکرات برای ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا است، چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: من داده های اطلاعاتی را مطالعه کرده ام. در نشست توجیهی روز گذشته شرکت کردم. بحران اخیر با ایران ناگهان شروع نشده است، بلکه نتیجه مستقیم اقدام های این رئیس جمهوری (ترامپ) است.

سناتور دمکرات آمریکایی با تاکید براینکه «توافق هسته ای با ایران کار می کرد»، افزود: اما ترامپ برخلاف توصیه های تیم امنیت ملی خود این توافق را از بین برد.

وارن همچنین تاکید کرد که دولت ترامپ در طول سال گذشته به تهییج و تحریک تهران پرداخته و با تلاش برای تخریب اقتصاد ایران، نشان داده است که قصد تغییر رژیم این کشور را دارد.

وی با بیان اینکه اقدام های دولت ترامپ آمریکا را از متحدان خود منزوی کرده و به تندروها در ایران قدرت داده است، ادامه داد: این اقدام ها خطر درگیری را افزایش و امنیت آمریکا را کاهش می دهد.

وارن تصریح کرد: من به این دولت اجازه نمی دهم که واشنگتن را به جنگی دیگر در خاورمیانه وارد کند.

روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع، جوزف دانفورت رئیس ستاد مشترک ارتش و جینا هاسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با اعضای کنگره درباره ایران نشست غیر علنی برگزار کردند.

نمایندگان دموکرات پس از این نشست تاکید کردند که پمپئو جز ارائه حرف های گذشته علیه ایران، موضوع جدیدی مطرح نکرده است.

دیک دوربین سناتور دمکرات هم پس از این نشست توجیهی از 'بی قراری' رئیس جمهوری و مقاماتش برای مواجهه با ایران خبر داد و گفت: اگر رئیس جمهوری تصور می کند بدون مقاومت کنگره می تواند به جنگ دیگری در خاورمیانه وارد شود، در اشتباه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید