پیش‌بینی افزایش دما در مناطق مختلف کشور

کدخبر: ۲۸۵۲۶۳
اقتصاد نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: افزایش دما از امروز (دوم خرداد) تا یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور رخ می دهد و به طور محسوس این افزایش در سواحل شمال و شمال شرق بین 6 تا 10 درجه پیش بینی می شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ «امیرحسین نقشینه» روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: از دوشنبه هفته آینده با ورود جریانات شمالی روی سواحل شمال، شاهد کاهش دما در این مناطق خواهیم بود. 

وی ادامه داد: امروز به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال آذربایجان شرقی و غربی رخ می دهد.

نقشینه یادآورشد: در بعدازظهر فردا جمعه هم برای بخش هایی از شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش هایی از مرکز کشور بارش هایی به صورت پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه آینده باز هم به ویژه در ساعات بعدازظهر برای شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی شامل استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه غربی کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعدازظهر امروز نیز غرب تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مواج و متلاطم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا روز شنبه هفته آینده به ویژه در بعدازظهرها در جنوب غرب ایران همچون خوزستان و ایلام تندبادهای لحظه ای پیش بینی می شود، افزود: بر این اساس احتمال گرد و خاک محلی برای این منطقه وجود دارد.

** پایتخت از فردا گرم می شود

نقشینه ادامه داد: تهران امروز آسمان نیمه ابری و گاهی ورزش باد خواهد داشت و برای ارتفاعات شمال شرق استان تهران (آبعلی و فیروزکوه) احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

وی تاکید کرد: تهران افزایش دما را از فردا خواهد داشت و این افزایش دما در چهار روز آینده ادامه پیدا می کند و همچنین برای بعدازظهر فردا در تهران وزش باد شدید پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: آسمان تهران در ابتدای هفته آینده رگبار، رعد و برق و وزش باد پراکنده را خواهد داشت. 

وی به گرم ترین و خنک ترین مرکز استان های کشور اشاره کرد و گفت: اهواز با 39 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با 2 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان بوده است.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: دمای اهواز روز دوشنبه هفته آینده به 45 درجه و دمای بندر عباس در روز یکشنبه آینده به 39 درجه بالای صفر خواهد رسید که برای این ایام کم سابقه است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید