هواوی بدنبال یافتن جایگزینی برای گوگل پلی

کدخبر: ۲۸۵۳۶۵
​اقتصاد نیوز:هواوی به‌دنبال لغو مجوز اندروید برای گوشی‌های هوشمندش، به جایگزینی برای گوگل‌پلی استور می‌اندیشد.
هواوی بدنبال یافتن جایگزینی برای گوگل پلی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت،در روزهای اخیر، هواوی دربرابر دولت آمریکا اتفاق‌های عجیب‌وغریبی تجربه کرده است. نتایج تحریم کامل هواوی باعث شده بسیاری از شرکت‌های آمریکایی روابط و همکاری خود را با این شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند قطع کنند.

دراین‌میان، نه‌تنها مجوز اندروید هواوی برای دستگاه‌های آینده‌ی آن باطل شد، بلکه غول فناوری چینی از برنامه‌ی اندروید کیو بتا و ARM خارج شد. گفتی است معماری ARM در پردازنده‌های کرین هواوی استفاده می‌شود و این شرکت برای تبعیت از سیاست‌های جدید آمریکا، اخیرا روابط خود را با هواوی قطع کرده است.

در شرایطی که آمریکا تحریم‌های خود علیه هواوی را برای ۹۰ روز به‌تعویق انداخته، چینی‌ها قبل از اینکه تحریم‌ها تأثیر خود را بگذراند، برنامه‌ای جایگزین در سر دارند.

براساس گزارش‌ها، هواوی از توسعه‌دهندگان خواسته اپلیکیشن‌های خود را در App Gallery ثبت کنند. App Gallery نام اپ‌استور هواوی است که به Galaxy Apps Store روی گوشی‌های سامسونگ شباهت دارد.

App Gallery Samsung

این برنامه پیشنهاد سریع هواوی برای جایگزینی گوگل‌پلی استور است؛ زیرا بسیاری از گوشی‌های هواوی و آنر اکنون به‌صورت پیش‌فرض با App Gallery عرضه می‌شوند. براساس گزارش یکی از رسانه‌های پرتغالی، اپتوید (Aptoide) به‌عنوان جایگزین متن‌باز برای گوگل‌پلی استور با بیش از ۹۰۰ هزار اپلیکیشن و ۱۰ میلیون کاربر، درحال‌مذاکره با هواوی است تا جایگزینی مناسب برای گوگل‌پلی استور توسعه دهد.

اپتوید/Aptoide

یادآوری می‌‌کنیم بخشی از تحریم‌های هواوی به‌دلیل آن است که گوگل مجوز اندروید را برای هواوی لغو کرده است؛ این یعنی هواوی باید به بیلدهای پروژه‌ی متن‌باز اندروید (AOSP) متوسل شود و اجازه ندارد گوشی با سرویس‌های گوگل‌پلی عرضه کند. با‌این‌حال، مجوز اندروید هواوی برای ۹۰ روز دست‌نخورده باقی می‌ماند. افزون‌براین، هواوی قصد دارد شرکت‌های مخابراتی اروپایی را متقاعد کند تا App Gallery را روی گوشی‌های هواوی و آنر ارائه دهند.

باتوجه‌به همکاری احتمالی هواوی و اپتوید، باید منتظر بمانیم تا ببینیم این شرکت چگونه آن‌ را اجرا می‌کند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید