توضیحات پنتاگون درباره خبر اعزام نیروهای مسلح آمریکا به خلیج‌فارس

کدخبر: ۲۸۵۴۱۲
اقتصادنیوز: پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا اعزام نیروهای مسلح کشورش به خاور میانه را ممکن دانست اما خاطرنشان کرد طوری که رسانه ها اطلاع می دهند، صحبت بر سر 10 ـ 5 هزار نفر نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، شاناهان ضمن تکذیب اخبار منتشره گفت: " ما در حال مطالعه درباره کارهای ممکن برای تقویت نیروهای مسلح خود در خاورمیانه هستیم که می‌تواند از جمله اعزام نیروهای بیشتر را در نظر بگیرد".

پیشتر اعلام شده بود پنتاگون در شرایط تنش با ایران طرح اعزام چند هزار سرباز دیگر به خاورمیانه را به کاخ سفید عرضه خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اطلاع داده بود که سخن بر سر اعزام ده هزار نفر نظامی است.

طبق اطلاعات منابع فاکس نیوز، همچنین صحبت بر سر استقرار گردان های سامانه های موشکی دفاع هوایی پاتریوت و کشتی های جنگی است.

طوری که اطلاع می‌دهند هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و معلوم نیست که کاخ سفید بخشی از طرح های پنتاگون را به تصویب برساند یا همه آنها را.

چندی پیش آمریکا در شرایط متشنج شدن اوضاع در اطراف ایران دستکم هفت کشتی جنگی را در خلیج فارس یا در نزدیکی آن مستقر کرده و سامانه های موشکی پاتریوت را به منطقه منتقل کرده بود.

پنتاگون مدعی است این تسلیحات در پاسخ به نشانه های سطح بالای آمادگی ایران برای اجرای عملیات تهاجمی علیه امریکا و جهت دفاع از منافع ایالات متحده به منطقه اعزام شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید