دومین شکست حقوقی ترامپ از پلوسی؛ دادگاه نیویورک اجازه دسترسی به اسناد مالی ترامپ را صادر کرد

کدخبر: ۲۸۵۴۶۷
اقتصادنیوز؛ بر اساس حکم دادگاهی در نیویورک، نمایندگان کنگره آمریکا می‌توانند به پرونده‌های مالی ترامپ دست یابند.
دومین شکست حقوقی ترامپ از پلوسی؛ دادگاه نیویورک اجازه دسترسی به اسناد مالی ترامپ را صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ بر اساس حکم دادگاهی در نیویورک "دویچه بانک" باید اسناد مالی ترامپ را برای بررسی در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد. همچنین پارلمان محلی نیویورک تصویب کرد که اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ می‌تواند به منظور بازبینی کنگره در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

روز چهارشنبه دادگاهی در نیویورک شکایت ترامپ در زمینه دسترسی نمایندگان کنگره به پرونده‌های مالی و مالیاتی او را رد کرد. ترامپ به نام خود و سه فرزندش با هدف مانع شدن از دسترسی نمایندگان به این اسناد مالی شکایت کرده بود.

چهار روز پیش نیز دادگاه منطقه‌ای آمریکا با قضاوت آمیت متا که از سال ۲۰۱۲ در حال قضاوت است درخواست ترامپ را برای معلق قرار داشتن این تصمیم ( ارائه اسناد مالیاتی) و استیناف رد کرده بود.

به نقل از دویچه وله، بر اساس حکم دادگاه، "دویچه بانک" موظف است اسناد مالی ترامپ را به منظور بازبینی و بررسی در اختیار کنگره بگذارد. گفته می‌شود که دونالد ترامپ به علت فعالیت‌های خود در عرصه املاک، دست‌کم ۱۳۰ میلیون دلار به این بانک مقروض است. مسؤولان دویچه بانک اعلام کردند که حکم دادگاه را اجرا می‌کنند و اسناد را در اختیار کنگره قرار می‌دهند.

افزون بر آن، موسسه مالی "کاپیتال وان" نیز موظف شده اسناد مربوط به فعالیت‌های مالی ترامپ را در اختیار نمایندگان کنگره قرار دهد.

پارلمان محلی نیویورک نیز اجازه بازبینی اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را صادر کرده است. بر اساس مصوبه این پارلمان، نمایندگان کنگره حتی از حق بازبینی و بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی سال‌های قبل ترامپ نیز برخوردار خواهند بود. این حق تنها محدود به اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ در نیویورک می‌شود و اظهارنامه‌های مالیاتی اداره فدرال را دربرنمی‌گیرد.

دونالد ترامپ دومین رئیس جمهور آمریکا پس از ریچارد نیکسون است که حاضر به انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی خود نشده‌است.

هدف از بازبینی و بررسی اسناد مالی و مالیاتی ترامپ روشن ساختن این موضوع است که آیا فعالیت‌های مالی ترامپ مغایرتی با فعالیت‌های او به عنوان رئیس جمهوری دارد یا خیر. افزون بر آن، نمایندگان کنگره مایل به روشن شدن وضعیت مالی ترامپ هستند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی "نیویورک تایمز" منتشر شده است، ترامپ در فاصله زمانی ۱۹۸۵ تا سال ۱۹۹۴ مجموعا حدود یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار زیان مالی داشته است.

زیان مالی ترامپ به حدی بوده است که او برای مدت هشت سال از پرداخت مالیات معاف شده است. این در حالی است که ترامپ این گزارش را ناصحیح و اطلاعات آن را جعلی می‌داند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید