پیام آلمان درباره منازعه ایران و آمریکا در آستانه سفر پمپئو

کدخبر: ۲۸۵۵۰۴
آلمان در آستانه سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به برلین بر راه حل مسالمت آمیز در رابطه با مسائل میان ایران و آمریکا تاکید کرد.
پیام آلمان درباره منازعه ایران و آمریکا در آستانه سفر پمپئو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مارتینا فیتس» معاون سخنگوی دولت آلمان گفت که تنش های اخیر بر سر برنامه هسته ای ایران و نقش منطقه آن کشور جزو محورهای مرتبط با سفر پمپئو در سفر به آلمان خواهد بود. این سفر 31 ماه می (جمعه یازدهم خرداد) انجام می شود.
فیتس اظهار داشت: همانطور که می دانید دولت فدرال آلمان معتقد است که همه مسائل مربوط به ایران صرفا به شیوه مسالمت آمیز و از طریق گفت وگو و توافق حل و فصل می شود. البته آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در دیدار قبلی خود با پمپئو این موضع آلمان را اعلام کرده بود.
پمپئو چندی پیش برنامه سفر به برلین را لغو کرده و راهی بغداد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته از برجام خارج شد و تحریم ها را بازگرداند. این اقدام با مخالفت طرف های دیگر برجام از جمله آلمان و طرف های تجاری ایران شد.
«ینس پلوتنر» مدیر سیاسی وزارت امور خارجه آلمان و «کلور برشتولد» سفیر آلمان در ایران روز پنجشنبه با «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و گفت و گو و بر حفظ برجام تاکید کردند.
عراقچی در این دیدار با تاکید بر پایان خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران، تعهدات کشورهای باقی مانده در برجام پس از خروج آمریکا از این توافق را یادآوری و بر ضرورت اجرای این تعهدات بر اساس چهار بیانیه کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد.
در این دیدار همچنین، پلوتنر بر ادامه تعهد کشورش به برجام تاکید کرد و گفت: کشورهای اروپایی به تلاش ها و مشورت های خود برای تامین خواسته های ایران و حفظ برجام ادامه خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید