قاضی آمریکایی به علت انتقاد از ترامپ از کار معلق شد

کدخبر: ۲۸۵۵۷۹
اقتصادنیوز: یک قاضی آمریکایی که به مدت بیش از ۲۰ سال در این سمت خدمت کرده است، به علت انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا به مدت ۶ ماه از کار معلق شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه نوشت، دیوان عالی ایالت یوتا در غرب آمریکا روز جمعه اعلام کرد ­یک قاضی آمریکایی به علت انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در دادگاه محل خدمت خود و شبکه‌های اجتماعی، با شش ماه تعلیق بدون حقوق مجازات شده است.

دیوان عالی ایالت یوتا اعلام کرد بر اساس تصمیم این مرجع، «مایکل کوان» که به مدت بیش از ۲۰ سال در سمت قاضی خدمت کرده است، به مدت شش ماه از کار معلق شد.

معلق شدن قاضی کهنه‌کار آمریکایی از کار به علت انتقاد از ترامپ

قاضی «مایکل کوان»

این قاضی در حساب‌های فیس بوک و لینکدین خود اظهارات ناخوشایندی درباره ترامپ در سال ۲۰۱۶ ابراز کرده است و این در حالی است که در آن زمان او هنوز نامزد انتخابات ریاست جمهوری نشده بود.

وی بعد از پیروزی ترامپ همچنان بر این نظرات خود اصرار و ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷، روز برگزاری مراسم تحلیف ترامپ به طور مثال اعلام کرده بود او «توانایی حکومت و شایستگی سیاسی» ندارد.

چند روز بعد قاضی کوان به «قدرت گرفتن یک فاشیست» اشاره و به هوشیاری در برابر نمایندگان جمهوری‌خواه، حزب دونالد ترامپ در کنگره از بیم این که آن‌ها پارلمان آمریکا را به «رایشس تاگ» (ساختمان پارلمان آلمان در دوران نازی‌ها) تبدیل نکنند، فراخوانده بود.

دیوان عالی یوتا در اتخاذ تصمیم خود همچنین به اظهارات تمسخرآمیز این قاضی علیه ترامپ یا سیاست وی هنگامی که ریاست دادگاه شهر تیلورسویل را به عهده داشت، استناد کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید