بازداشت مشاور رئیس سنای افغانستان به اتهام طراحی حملات تروریستی +تصاویر

کدخبر: ۲۸۵۶۱۶
اقتصادنیوز: وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که مشاور ارشد «فضل هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان را به جرم فعالیت‌های تروریستی بازداشت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزارت کشور افغانستان تصریح کرد که «حاجی دلاور» همراه با تسلیحات غیرقانونی، مواد منفجره، مدارک جعلی و کارت شناسایی پاکستانی و خودروی زرهی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

وزارت کشور افغانستان تصاویری را از کارت‌ شناسایی و کارت ویژه وسایل نقلیه شورای ملی افغانستان این تروریست در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

دلاور مدعی شده است که مشاور ارشد «فضل‌هادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان است و در کارت هویتی که با خود دارد نیز «مشاور سنای افغانستان» درج شده است.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان تصریح کرد که حاجی دلاور عوامل انتحاری را در شهرهای بزرگ جابه‌جا می‌کرد و همچنین مسئولیت انتقال مواد منفجر از پاکستان به افغانستان را به‌عهده داشته است.

گفته می‌شود که رئیس سنای افغانستان به پلیس کابل فشار آورده تا هرچه سریعتر این تروریست را آزاد کنند.

این موضوع واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی در پی داشته و برخی از کاربران افغان خواستار محاکمه علنی مشاور سنای افغانستان شدند.

رحیمی در واکنش به این موضوع در فیسبوک خود نوشت که آزادسازی حاجی دلاور حقیقت ندارد و شایعه‌ای بیش نیست.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان  اظهار داشت: پیش از این نیروهای امنیتی خودروی زرهی لندکروز حاجی دلاور را در یک ایست و بازرسی در شهر جلال‌آباد متوقف و نوار دودی شیشه‌های آن را جدا کردند.

وی افزود: فردای همان روز در یک انفجار در همان ایست و بازرسی، افسر پلیسی که خودروی دلاور را نگه داشته بود همراه با چند نفر از همقطارانش بر اثر بمب جاسازی شده کشته شدند.

رحیمی تصریح کرد که تحقیقات ادامه دارد و جنایات حاجی دلاور بزودی با رسانه‌ها در میان گذاشته خواهد شد.

مشاور رئیس سنای افغانستان در حالی به جرم فعالیت‌های تروریستی بازداشت شده که پیش از این نیز برخی مقامات دلیل اساسی وقوع رویدادهای تروریستی را در مراکز مهم امنیتی و شهرهای بزرگ، فساد سیاسیونی اعلام کرده بودند که با گروه‌های تروریستی و سازمان‌های اطلاعاتی در ارتباط هستند.

با این حال این نخستین باری نیست که نام فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان در رابطه با فعالیت‌های تروریستی در این کشور در رسانه‌ها مطرح شده است.

پیش از این کمیسیون امنیت پارلمان افغانستان فضل هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان را به حمایت از گروه تروریستی داعش و تلاش برای سازماندهی حملات انتحاری در پارلمان متهم کرده بود.

جنگجوی داعشی سال گذشته که از سوی طالبان اسیر شده بود در ویدئویی اعتراف کرد که این گروه از سوی فضل‌ هادی مسلمیار رئیس سنای افغانستان حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شود.

گفتنی است که در ماه‌های گذشته شماری از بستگان مسلمیار از جمله برادر وی از سوی نیروهای امنیتی افغان طی یک عملیات نظامی هدف قرار گرفته و کشته شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید