۱۴ نفر از نیروهای خلیفه حفتر در جنوب طرابلس کشته شدند

کدخبر: ۲۸۵۷۳۶
اقتصادنیوز: منابع امنیتی لیبی از کشته شدن ۱۴ نفر از عناصر مسلح گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر در درگیری‌های جنوب طرابلس خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر در جنوب طرابلس پس از آرامش نسبی در هفته‌های اخیر، از صبح روز شنبه، مجددا از سر گرفته شد.

شبکه الجزیره گزارش داد که در این درگیری‌ها، ۱۴ نفر از عناصر مسلح وابسته به «ارتش ملی لیبی» به ریاست خلیفه حفتر، کشته شدند.

شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر رئیس گروه مسلح موسوم به «ارتش ملی لیبی» صبح شنبه، اردوگاه «النقلیه» واقع در جنوب طرابلس را تحت سیطره خود درآورده و پس از ساعاتی از حملات نیروهای دولت وفاق مجبور به عقب‌نشینی شدند.

از سوی دیگر، یک جنگنده دولت وفاق ملی مواضع شبه‌نظامیان حفتر در اطراف فردوگاه طرابلس را شش بار هدف قرار داد (جزئیات بیشتر).

خلیفه حفتر فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ چهارم آوریل جاری از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داد.

این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفت‌وگوی ملی در شهر غدامس در جنوب غرب این کشور طی ماه آوریل آغاز شود.

فائز السراج رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، پس از تحرکات نظامی نیروهای خلیفه حفتر به سوی طرابلس، اعلام حالت آماده‌باش کرد.

نیروهای شرق لیبی به فرماندهای خلیفه حفتر از چهارم آوریل گذشته پیشروی به سمت طرابلس با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند اما تا کنون با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و موفق نشده‌اند به داخل این شهر نفوذ کنند.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید