نامه فراکسیون اهل سنت به مقام معظم رهبری درباره مداحی پخش شده از شبکه پنج

کدخبر: ۲۸۵۷۵۰
اقتصادنیوز: در پی پخش اظهاراتی از یک مداح در برنامه زنده مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) از شبکه پنج سیما درباره اهل سنت، فراکسیون اهل سنت مجلس در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار ورود به این موضوع شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، متن نامه فراکسیون اهل سنت به مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

با سلام و تحت الهی

ضمن تشکر از حضرتعالی که بارها تاکید به احترام به قومیت‌ها و مذاهب فرموده‌اید، که اگر هر کسی دانسته یا ندانسته به مقدسات اهل سنت و تشییع توهین نماید، مزدور دشمن است.

اما متأسفانه اخیراً در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) که به طور زنده از شبکه پنج سیما پخش شده بود، سخنان وحدت‌شکن و هتاکی آشکار به مقدسات و باورهای دینی اهل سنت صورت گرفته که با منویات و رهنمودهای مدبرانه حضرت عالی در تضاد است و این مهم باعث نگرانی شدید اهل سنت کشور شده است. نظر به ضرورت حفظ وحدت در کشور و خصوصاً جلوگیری از بروز اختلافات درونی و مذهبی و فرصت‌طلبی دشمنان نظام از حضرتعالی خواستاریم دستور فرمائید در این خصوص تذکرات و تدابیر و برخورد لازم مبذول و به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی گردد.

از بذل عنایت مشفقانه حضرتعالی کمال تشکر و امتنان را داریم.

این نامه به امضای جلال محمودزاده نماینده مهاباد، ناصر شریفی نماینده بندر گز، منصور مرادی نماینده مریوان، علی محمد مرادی نماینده قروه، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده، شهاب نادری نماینده اورامانات، رسول خضری نماینده پیرانشهر، محسن بیگلری نماینده بانه، محمد نعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر، علی کرد نماینده خاش، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام، سید احسن علوی نماینده سنندج، نگهبان سلامی نماینده خواف و سیدمهدی فرشادان نماینده سنندج رسیده است.

بعد از این اتفاق شبکه پنج سیما در اطلاعیه‌ای با محکوم کردن گفتار در تضاد وحدت یک مداح، از برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی کرد و تاکید داشت که حتماً برخورد قاطع با تمام افرادی که در این اتفاق نقش داشته‌اند، صورت می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید