بسته شدن اتاق بازرگانی انگلیس و ایران صحت ندارد

کدخبر: ۲۸۵۷۵۲
اقتصادنیوز: لندن – ایرنا – سفیر ایران در انگلیس در واکنش به اخبار منتشرشده درباره بسته شدن اتاق بازرگانی انگلیس و ایران، این مطلب را تکذیب و تصریح کرد که اعضای این اتاق به ریاست لرد نورمن لامونت در سمت‌های خود باقی هستند و به وظایف معمول خود بدون هیچ تغییری ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک سایت معاند فارسی زبان انگلیس عصر شنبه با انتشار خبری مغشوش و هدف‌دار از «تعطیلی اتاق بازرگانی ایران و بریتانیا در لندن» خبر داد و مدعی شد که این نهاد، دلیل اقدام خود را «ریزش اعضا و بالا رفتن هزینه‌ها در پی تحریم‌های آمریکا عنوان کرد.»

حمید بعیدی نژاد با رد این مطلب در کانال تلگرامی‌اش توضیح داد: اتاق بازرگانی انگلیس و ایران یک مجموعه اداری برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به اعضای خود یعنی شرکت‌های انگلیسی است که مایل به کار تجاری و بازرگانی با ایران می‌باشند. این اتاق در ارتباط مستقیم با اتاق همتای خود در ایران ارتباط تجاری بازرگانان انگلیسی با ایران را تسهیل می‌کند.

وی افزود: این اتاق سال‌های طولانی دفتری در لندن اجاره کرده بود که دو یا سه کارمند ثابت در آن مستقر بودند و در آن جلساتی هم با اعضا برگزار می‌گردید. سال پیش با توجه به پایان قرارداد، اتاق ناچار به اجاره دفتر جدید شد اما افزایش بسیار زیاد مبلغ اجاره، بودجه سنگینی را بر اتاق تحمیل می‌کرد.

سفیر کشورمان در لندن به این مطلب که مسئولین اتاق بازرگانی، ماه‌ها به فکر منطقی کردن هزینه‌های خود بوده‌اند اشاره کرد و افزود: درنهایت با بررسی راهه‌ای مختلف، تصمیم گرفتند تا طرح جدیدی را شامل تبدیل ساختمان فیزیکی دفتر به تشکیلاتی «مجازی / دیجیتال» از طریق استخدام متخصصان تکنولوژی ارتباطات و نیز اجاره سالن‌های همایش در زمان برگزاری، بجای سالن ثابت، به اجرا بگذارند.

بعیدی نژاد تصریح کرد: تغییرات اخیر نه به معنای تعطیلی اتاق و نه به معنای کاهش فعالیت‌های اتاق می‌باشد بلکه تغییرات فقط باهدف بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن برای مدیریت هزینه‌هاست.

وی افزود: اعضای هیأت مدیره اتاق به ریاست لرد لامونت همه در سمت‌های خود باقی هستند و اتاق به وظایف معمول خود بدون هیچ تغییری ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اتاق بازرگانی انگلیس و ایران به عنوان یکی از نهادهای فعال در عرصه توسعه روابط تجاری میان دو کشور، ماه گذشته به کمک وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس، نشستی را با حضور «پر فیشر» رئیس سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) و فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های بازرگانی انگلیس ترتیب داد تا از پر تو آن به نگرانی‌ها درباره استفاده از این سازوکار پاسخ داده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید