آیا انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر باز هم به تعویق می‌افتد؟

کدخبر: ۲۸۵۷۵۸
اقتصادنیوز: اخبار رسانه‌های الجزایری از احتمال تعویق مجدد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رادیوی رسمی الجزایر از دشواری برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در چهارم جولای آینده و احتمال تعویق آن خبر داد.

این منبع افزود: مهلت قانونی ارائه مدارک ثبت نام توسط نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری امشب به پایان می‌رسد و این در حالی است که جمع آوری امضاها برای کسانی که تمایل به نامزدی دارند در مهلت مشخص شده با توجه به تحولات سیاسی کشور دشوار است.

بر اساس این گزارش، کسانی که تمایل به نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر دارند باید علاوه بر واجد شرایط بودن فهرستی شامل 600 امضای فردی از نمایندگان منتخب و یا فهرستی شامل 60 هزار امضا از مردم در 25 ایالت ارائه کنند.

این در حالی است که ساعاتی قبل از پایان یافتن مهلت نهایی ارائه مدارک ثبت نام توسط نامزدها سه تن از شخصیت‌های سیاسی و نظامی الجزایر از نامزدی در این انتخابات استعفا دادند.

انتظار می رود که فردا یکشنبه شورای قانون اساسی الجزایر غیر ممکن بودن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر را اعلام کند.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل  (29 فروردین) برگزار شود که در پی تحولات سیاسی این کشور از جمله اعلام ناتوانی بوتفلیقه در اداره امور کشور و تشکیل دولت موفقت به چهارم جولای موکول شد.

الجزایری‌ها اصرار دارند که نهادها و شخصیت‌های دوره بوتفلیقه اداره مرحله انتقالی را به‌دست نگیرند. آنها بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در طول 90 روز براساس متن قانون اساسی تأکید دارند.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس‌جمهور سابق الجزایر بعد از 20 سال حکومت و در پی فشارهای ارتش و بعد از هفته‌ها اعتراضات مردمی که خواستار تغییر بودند استعفا کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید