پیش‌بینی احمد توکلی از احتمال جنگ بین ایران و آمریکا

کدخبر: ۲۸۵۷۶۰
اقتصادنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اگرچه آمریکا در منطقه حضور دارد، اما جنگ رخ نمی‌دهد، جمهوری اسلامی با حمله نظامی ساقط نمی‎شود بلکه اگر از فساد جلوگیری نشود، قطعا خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر که در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: آزادسازی خرمشهر ورق جنگ را برگرداند، روحیه رزمندگان ایرانی را قوی‌تر کرد و خفت صدام را نشان داد چراکه با فتح این شهر خونین، ۱۵ هزار اسیر و تعداد زیادی تجهیزات جنگی به دست آمد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر اوضاع داخلی و خارجی را متحول کرد، افزود: آزادسازی خرمشهر از لحاظ خارجی موقعیت ایران را تغییر و از لحاظ داخلی نیروهای بنی‌صدر را پژمرده و ناتوان کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه کسانی با طرح‌هایی که در کشور از روی بی‌خردی اجرا می‌کنند شرایطی به وجود آورده‌اند که به بی‌عدالتی دامن می‌زنند و فساد مالی را رواج می‌دهند و الگوهایی که با سیاست‌های غلط اتخاذ شده است، خرمشهرهای پیش روی ماست.

توکلی عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرا می‌شد ما به بی‌عدالتی نمی‌رسیدیم، ولی متاسفانه امروز این فریضتین ترک شده است.

وی اذعان داشت: امام علی (ع) می‌فرمایند اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود اشرار بر شما حاکم می‌شوند که این حال کنونی ما را توصیف می‌کند.

به گفته این مقام مسوول، مجرمان و مفسدان، یقه سفیدان خائنی هستند که قربانیان آن‌ها زنان و کودکان خیابانی، بیکاران و افسرده‌دلان هستند که اینان از اشرار هستند، لذا امروز از حاکم شدن این عده و افزایش آنان باید ترسید و جلوگیری کرد.

توکلی با اعلام اینکه ما باید الان به دنبال خرمشهری باشیم که در تصرف غریبه است، افزود: با مبارزه و پیکار باید کشور را از فساد برهانیم چرا که جمهوری اسلامی نه با حمله نظامی و نه با کودتا براندازی نمی‌شود بلکه اگر از فساد جلوگیری نشود، قطعا جمهوری اسلامی ساقط می‌شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از خرمشهرهایی است که باید آزاد شود و این امر با اراده امکان‌پذیر است، تاکید کرد: به خاطر دفاع از میهن و اقوام ایرانی اسلامی باید با فساد مبارزه کرد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار کرد: دیده‌بان شفافیت و عدالت یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد است که در زمینه اشرار عملکرد خوبی داشته و اینان را از ادامه کار باز می‌دارد لذا وظیفه ما شناسایی اشرار و مفسدین، معرفی آنان و ساقط کردنشان است.

وی گفت: اگرچه آمریکا در منطقه حضور دارد، اما جنگ رخ نمی‌دهد.

توکلی به ۴۰۳ میلیون سپرده بانکی در کشور اشاره کرد و گفت: چهار دهم درصد از این حساب‌ها مالکیت ۵۲ درصد مجموع سپرده‌ها را دارند و ۴۸ درصد بقیه در اختیار ۹۹.۶ درصد است که این امر بیانگر فقر، فاجعه و خجالت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید