خشم ترامپ از رای دادگاه کالیفرنیا علیه او؛ این قاضی منصوب اوباما است!

کدخبر: ۲۸۵۷۶۵
اقتصادنیوز:رئیس جمهوری آمریکا که با رای دادگاه علیه ساخت بخشی از دیوار مرزی با مکزیک روبه رو شده، با ارتباط دادن این رای به انتصاب قاضی از سوی اوباما، اعلام کرد که درخواست تجدید نظر می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنادونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه در یادداشتی توئیتری رای دادگاه علیه ساخت بخشی از دیوار مرزی را به انتصاب قاضی این دادگاه از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین کشورش نسبت داد.

ترامپ نوشت: یک قاضی دیگر منصوب از سوی اوباما در موضوع (ساخت) بخشی از دیوار جنوبی (در مرز مکزیک) که در حال حاضر در دست ساخت است، علیه ما رای داد.

وی رای این دادگاه را «علیه امنیت مرزی» و به نفع «جرم، مواد مخدر و قاچاق انسان» دانست و اعلام کرد که دولتش خواستار تجدیدنظر فوری در رای این دادگاه است.

روز گذشته «هیوود گیلیام» قاضی منطقه ای کالیفرنیا حکم توقف ساخت بخش هایی از دیوار مرزی با مکزیک و همچنین ممنوعیت استفاده از بودجه پنتاگون برای ساخت این دیوار را صادر کرد.

براساس این حکم، ترامپ که قصد داشت یک میلیارد دلار از بودجه دفاعی آمریکا را با اعلام وضعیت اضطراری برای ساخت دیوار اختصاص دهد، دیگر امکان چنین کاری را نخواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا اوایل سال جاری میلادی زمانی که در مصاف با دمکرات های کنگره نتوانست بودجه مورد نظر خود را برای ساخت دیوار درر مرز کشورش با مکزیک را بگیرد، اعلام وضعیت فوق العاده کرد تا بتواند از اختیارات خاص ریاست جمهوری در مصرف بودجه استفاده کند.

دمکرات های کنگره توانستند قطعنامه ای را به تصویب برسانند که اعلام وضعیت فوق العاده را لغو می کرد اما ترامپ با استفاده از وتو این قطعنامه را بی اثر کرد. کنگره نتوانست رای لازم برای لغو وتو را به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید