اپل از تحریم بیشتر ضرر می‌کند یا هواوی؟

کدخبر: ۲۸۵۹۰۶
اقتصاد نیوز:انتظار می رود چینی ها در واکنش به تحریم هواوی توسط دولت امریکا و نیز برخی شرکت های فناوری این کشور مانند گوگل، خرید گوشی های تولیدی این شرکت را افزایش دهند.
اپل از تحریم بیشتر ضرر می‌کند یا هواوی؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، برخی کارشناسان نیز معتقدند که چینی ها خرید تولیدات شرکت های رقیب هواوی را تحریم می کنند.

از جمله مهم ترین شرکت هایی که با خطر تحریم تولیدات خود در چین مواجه است، می توان به اپل اشاره کرد. گوشی های آیفون اپل از محبوبیت زیادی در چین برخوردار است. اما با تحریم هواوی توسط دولت ترامپ می توان انتظار داشت بر تعداد چینی هایی که دیگر تمایلی به خرید آیفون نداشته باشند، افزوده شود.

احساسات ضدآمریکایی به علت تحریم هواوی در چین به حدی رسیده که به گزارش رسانه های محلی، مردم این کشور از استفاده از آیفون ابا دارند و دیگر چندان علاقه ای به خرید و کاربرد این گوشی آمریکایی از خود نشان نمی دهند.

از زمان دستگیری مدیر ارشد امور مالی هواوی در کانادا جنبشی برای تحریم تولیدات آمریکایی و به خصوص آیفون در چین شکل گرفته بود و این جنبش هم اکنون با تحریم گوشی های هواوی به اوج رسیده است.

بر همین اساس اگر چه ممکن است در کوتاه مدت هواوی از تحریم های آمریکا ضرر کند، اما در دراز مدت این اپل است که به خاطر سیاست های دولت امریکا با ضرر و زیان هنگفت اقتصادی مواجه می شود. سال گذشته هواوی 206 میلیون گوشی در سراسر جهان به فروش رساند که 105 میلیون واحد از آن در چین به فروش رفت. می توان پیش بینی کرد که این رقم در سال جاری میلادی به خاطر حس میهن دوستی چینی ها افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید