سفیر ایران در پاریس:

سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران قرار ندارد

کدخبر: ۲۸۶۰۸۶
اقتصادنیوز: سفیرجمهوری اسلامی ایران در پاریس گفت: سلاح هسته ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا بامداد سه شنبه توییتری سفارت ایران در فرانسه ، بهرام قاسمی در کنفرانس “ کاهش تنش در خلیج فارس” در مجلس سنای فرانسه تصریح کرد: سلاح هسته ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار نداشته و این موضوع علاوه بر اینکه مستند به فتوای رهبر معظم انقلاب است، با توافق برجام نیز که اجرای تعهدات ایران ۱۴ بار در گزارش ها و بیانیه های متعدد از سوی آژانس بین المللی هسته ای مورد تایید قرار گرفته است، به اثبات رسیده است.

وی افزود: استفاده از دانش هسته صلح امیز که در برجام نیز مورد تاکید قرار گرفته است از حقوق بدیهی ایران و موضوعی کاملا روشن و شفاف است. 

**ایران آماده رفع سو تفاهم با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس
‌سفیر ایران در فرانسه عنوان کرد: آماده تعامل، گفتگو و رفع سوء تفاهمات با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و هستیم.
قاسمی یادآور شد: این دیگران بوده اند که تاکنون به ندای خیرخواهانه ایران در جهت کاهش تنش و تلاش برای تحکیم صلح و ثبات منطقه پاسخی نداده اند. 
وی تاکید کرد: ایران در سالیان گذشته همواره تکرار کرده است که آماده انعقاد یک پیمان عدم تعرض و تجاوز با این کشور ها جهت ایجاد اعتماد و کمک به رفع نگرانی های ناشی از القاء ترس دیگران بوده است.

قاسمی گفت: برقراری صلح، امنیت و ثبات در منطقه زمانی می تواند با واقعیت همراه شود که منافع تمامی کشورهای خلیج فارس در نظر گرفته شود.
وی افزود: با توجه شاخص های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و  تامین انرژی جهان، خلیج فارس به مهمترین منطقه استراتژیک جهان تبدیل شده و ثبات یا ناامنی آن به سرعت به کل جهان تعمیم پیدا می کند.

‌وی گفت: ایران اعتقاد راسخ دارد که هیچ کشوری در این منطقه نمی تواند به تنهایی تضمین کننده صلح و ثبات و امنیت خود باشد. 
 قاسمی افزود: برای یک ثبات پایدار و صلح و امنیت همه کشورهای منطقه باید در یک تلاش جمعی با اراده ای راسخ و در یک همکاری مشترک در این مسیر بطور مشترک اقدام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید