سخنگوی وزارت خارجه: بنای مذاکره با آمریکا را نداریم/ دیدار به معنای مذاکره نیست

کدخبر: ۲۸۶۱۵۶
اقتصانیوز: سخنگوی جدید وزارت خارجه ایران درباره بحث احتمال مذاکره با آمریکا گفت: ما فعلا چشم اندازی برای مذاکره نمی‌بینیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران اولین نشست خبری خود را برگزار کرد.

موسوی در واکنش به اظهارات ترامپ و تناقض در اظهارات مقامات آمریکایی گفت: ایران خیلی به لفظ‌ها و حرف‌ها توجهی ندارد. آنچه برای ما مهم است تغییر رویکرد و رفتار است.

ایران می‌خواهد تنش‌ها در منطقه از بین برود

سخنگوی وزارت خارجه درباره طرح وزیر خارجه ایران در سفر به بغداد مبنی بر معاهده عدم تعرض نیز گفت: کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از مهم‌ترین کشورهای همسایه ما هستند. این ایده (معاهده عدم تعرض) ایده جدیدی نیست. چندی پیش هم آقای ظریف مجمع گفتگوهای منطقه‌ای را مطرح کردند. ایران مایل نیست که در منطقه‌ای تنش آلود باشد و مایل است تنش از بین برود. این پیشنهاد با حسن نیت مطرح کرده است و امیدوار است که طرف‌های مقابل هم با حسن نیت با آن برخورد کنند.

ایران بنا ندارد با هیچ یک از مقامات دولت آمریکا مذاکره‌ای داشته باشد

وی در خصوص شرایط ایران برای مذاکره با آمریکا گفت: فعلا ما مذاکره‌ای با دولت آمریکا نداریم. مبنای حرف ما این بوده که احترام به توافقات بین‌الملل مبناست. ما فعلا چشم اندازی برای مذاکره نمی‌بینیم. صرف دیدار به مفهوم مذاکره نیست. ضمنا ایران بنا ندارد که با هیچ یک از مقامات دولت آمریکا مذاکره‌ای داشته باشد. باید منتظر تحولات و شرایط بمانیم. ایران بر اساس ملاحظات سیاسی، ملی، امنیتی و بر اساس سابقه تعامل خود، راه دیپلماسی را نبسته است. این به مفهوم امیدواری به اروپا نیست. ما خواستار این هستیم که اروپا تعهدات خود را انجام دهد.

تاریخ سفر نخست‌وزیر ژاپن در حال هماهنگی است

وی در خصوص سفر شینزو آبه و واکنش سخنگوی وزارت خارجه گفت: آنچه شما برداشت کردید تکذیب سفر نیوده، آنچه ما رد کردیم گمانه زنی‌ها بودند. تاریخ سفر در حال هماهنگی و فیکس کردن است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید