واریز مخفیانه پول توسط اسرائیل به حساب تشیکلات خودگران فلسطین

کدخبر: ۲۸۶۱۵۷
اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم بدون اطلاع تشکیلات خودگردان فلسطین و به طور مخفیانه به حساب این تشکیلات ۶۶۰ میلیون شِکل واریز کرد و تشکیلات خوگردان فلسطین این مقدار پول را برگرداند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روسیا الیوم نوشت، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اسرائیل برای ممانعت از فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین ۶۶۰ میلیون شکل (معادل ۱۸۳ میلیون دلار) به حساب این تشکیلات بدون اطلاع آن و به طور مخفیانه واریز کرد و بدین طریق، تلاش کرد تا تشکیلات خودگردان فلسطین را دور بزند.

شبکه صهیونیستی "ریشت کان"، مدعی شد که اسرائیل امیدوار بود که تشکیلات خودگردان فلسطین این فریب را بپذیرد و مشکلات اقتصادی خود را حل کند. اما پس از چند روز تشکیلات خودگردان از بانک‌ها خواست که این پول را به دولت اسرائیل بازگردانند و تشکیلات حاضر به دریافت این مقدار پول نشد.

علت مخالفت تشکیلات خودگردان با دریافت این مبلغ، این است که اسرائیل مبلغی را با هدف ممانعت از تأمین بودجه اختصاصی اسیران، از آن کسر می‌کند.

این شبکه همچنین اعلام کرد که موشه کحلون، وزیر اقتصاد اسرائیل با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و دو طرف در خصوص خطرات فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین رایزنی کردند.

طبق گزارش این شبکه عبری‌ زبان، به خاطر مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با دریافت اموال کسر شده، اسرائیل از فروپاشی اقتصادی این تشکیلات هراس دارد. این شبکه تاکید کرد این بحران ادامه دارد و نگرانی رژیم صهیونیستی نسبت به فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین بیشتر  می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید