مثال روشنِ روحانی از فشار بی‌سابقه اقتصادی آمریکا که شنیده نشد

کدخبر: ۲۸۶۱۷۵
اقتصادنیوز: هر چند سخنان رییس جمهوری در شامگاه شنبه چهارم خرداد 1398 را پیش از این منعکس کرده و دربارۀ آن دو تحلیل نیز منتشر کرده ایم (یکی با موضوع همه پرسی و اختیارات ویژه و دیگری سانسور این بخش در خبرهای صدا وسیما) اما دو بخش دیگر از سخنان او در جمع مدیران رسانه ها را می توان به صورت خاص مورد توجه قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصر ایران، یکی این که اگر این دولت نبود ایران از برجام خارج شده بود و دیگری اشارۀ اقتصادی با یک مثال روشن.

این بخش همان قسمت است که برای بیان فشار شدید آمریکا و بی سابقه بودن آن در 40 سال گذشته به موضوعی اشاره می کند تا قضیه کاملا ملموس باشد و از این رو به رغم گذشت چند روز جا دارد جداگانه نقل شود:

«این که کشتی باری ایرانی برای 10 روز نتوانسته در یکی از بنادر کشورها پهلو بگیرد و بار خود را خالی کند، در تاریخ ایران بی‌سابقه است. وزارت خارجه آمریکا برای یک کشتی مرتب با آن کشور کوچک در تماس است و این امر در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و اینکه یک نفتکش ایرانی برای رساندن نفت به صورت مداوم تحت تعقیب ماهواره‌ها و رصد قرار دارد در طول 40 سال گذشته سابقه نداشته است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید