ویلموتس بهتر است یا کی‎روش؟

کدخبر: ۲۸۶۲۷۸
اقتصاد نیوز: آیا مارک ویلموتس مربی بهتری به نسبت کارلوس کی‎روش است؟ این بحث از روزی شکل گرفت که مربی بلژیکی به عنوان اصلی‌ترین گزینه فدراسیون برای جانشینی کی‎روش مطرح شد.
ویلموتس بهتر است یا کی‎روش؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فوتبالی، در شرایطی که طرفداران سرمربی سابق تیم ملی معتقدند کلاس کار مستر سی کیو با سرمربی جدید تیم ملی متفاوت بوده، اما افرادی هم هستند که ویلموتس را مربی بهتری به نسبت کی‎روش می‎دانند. نمونه‌اش جلال چراغپور که در مصاحبه‎اش با خبرگزاری میزان درباره این موضوع گفته: «آنهایی که معتقدند ویلموتس در حد و اندازه کی‌روش نیست، دلایلی برای ضعیف‌تر بودن ویلموتس از کی‌روش ارائه نمی‌کنند، اما دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد ویلموتس از کی‌روش قوی‌تر است. مقایسه این ۲ مربی با یکدیگر درست نیست، چون این ۲ نفر تفکرات متفاوتی دارند و شاید ویلموتس مدرن‌تر از کی‌روش فکر کند.» چراغپور البته در این مصاحبه اشاره‎ای به این موضوع نکرده که دلایلش برای قویتر بودن ویلموتس نسبت به کی‎روش چیست و فقط گفته که ویلموتس 20 سال از سرمربی سابق تیم ملی جوانتر است.

صحبتهای چراغپور باعث شد تا کارنامه این دو مربی را با یکدیگر مقایسه کنیم. کی‎روش قبل از حضور در تیم ملی، روی نیمکت تیمهای بزرگی مثل تیم ملی پرتغال، رئال مادرید و منچستریونایتد نشسته و جدا از قهرمانی با تیمهای پایه پرتغال، هنگام کار در اسپورتینگ و رئال مادرید هم جام آورده است. ویلموتس، اما هیچ جامی در دوران حضورش در شالکه، سنت ترویدن، بلژیک و ساحل عاج بدست نیاورده منتهی دو سال متوالی به عنوان بهترین مربی فوتبال بلژیک انتخاب شده و در سال 2015  هم گلوب ساکر او را به عنوان بهترین مربی جهان معرفی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید