ورود عضو محوری گروه بی به امارات؛ آیا توطئه‌ای جدید علیه ایران آماده شده است!

کدخبر: ۲۸۶۲۹۰
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود خبر داد که برای گفت وگو پیرامون مسائل امنیت منطقه با مقام های امارات متحده عربی وارد این کشور شده است.

به گزارش اقتصادنیوز جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: هم اکنون وارد امارات متحده عربی شدم. منتظرم فردا با متحدان اماراتی خود درباره مسائل مهم و جاری امنیت منطقه گفت وگو کنم.

سفر بولتون به امارات در حالی است که این کشور به همراه عربستان و آمریکا تلاش دارند ایران را مسئول خرابکاری در بندر فجیره و همچنین حمله به تأسیسات نفتی سعودی جلوه دهند.

عربستان روز پنجشنبه در دو نشست اضطراری در مکه میزبان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به دعوت پادشاه سعودی است و قصد دارد در این نشست‌ها موضوع خرابکاری در بندر فجیره و حمله به تأسیاس نفتی خود را مطرح کند.

تماس‌های اخیر پادشاه سعودی برای جوسازی علیه ایران در شرایطی انجام می‌شود که دولت ایالات‌متحده آمریکا وعده داده تا پایان ماه مبارک رمضان، نقشه خود برای صلح اعراب و اسرائیل با عنوان «معامله قرن» منتشر کند.

همزمان، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، «جیسون گرینبلت» نماینده این کشور در خاورمیانه و «برایان هوک» مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه ایالات متحده در غرب آسیا هستند تا حمایت کشورهای عربی از معامله قرن را جلب کنند.

برخی از ناظران مسائل منطقه موج تبلیغات ضدایرانی اخیر را تلاشی از سوی آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی جهان عرب از مساله اشغال فلسطین می‌دانند، به ویژه آنکه مقام‌های آمریکایی و برخی مقام‌های عربستان سعودی، امارات و بحرین، به‌تازگی برای آماده‌سازی افکار عمومی ادعا کرده‌اند که عامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خاورمیانه رژیم اشغالگر سرزمین‌های فلسطینی نیست، بلکه ایران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید