ترس بولتون از معترضان انگلیسی و سفر در سکوت رسانه‌ای

کدخبر: ۲۸۶۴۳۰
اقتصادنیوز؛ در حالی که انتظار می‌رود سفر هفته آینده دونالد ترامپ به لندن با چالش تظاهرات مخالفان انگلیسی مواجه باشد، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم از ترس مواجهه با مخالفان در سکوت رسانه‌ای به لندن سفر خواهد کرد.
ترس بولتون از معترضان انگلیسی و سفر در سکوت رسانه‌ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ هم‌زمان با اعلام آمادگی گسترده گروه‌های مخالف رئیس‌جمهوری آمریکا برای برگزاری تظاهرات اعتراضی علیه سفر هفته آینده دونالد ترامپ به انگلیس، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در سکوت رسانه‌ای به لندن سفر خواهد کرد.

اتحادیه آکسفورد وابسته به دانشگاه آکسفورد انگلیس اعلام کرد که بولتون قرار است روز شنبه ۱۱ خرداد در این مکان سخنرانی کند. ساعت سخنرانی او ۵ عصر اعلام‌شده اما به موضوع سخنرانی اشاره‌ای نشده است. این نشست، به حضور اعضاء اتحادیه محدود است و تأکید شده که شرکت‌کنندگان حتماً کارت عضویت خود را به همراه داشته باشند.

نشریه محلی دانشجویان دانشگاه آکسفورد به نام چرول در گزارشی بولتون را تهدید جدی برای جامعه بشریت خوانده و خواستار لغو سخنرانی او در اتحادیه آکسفورد شده است. این نشریه همچنین اعضاء اتحادیه آکسفورد را تشویق کرده تا به بهانه سخنرانی یک شخصیت راست‌گرا، خواستار استرداد حق اشتراک خود از این اتحادیه شوند.

تاکنون هیچ‌یک از رسانه‌های گروهی انگلیس درباره سفر بولتون به این کشور گزارشی را منتشر نکرده‌اند.

این مساله از دو جهت قابل‌تحلیل است. یک اینکه بولتون همچون رئیس خود بلکه بیشتر، مخالفان زیادی در انگلیس دارد و اعلام برنامه سفر او می‌تواند سروصدای زیادی را درباره اهداف شوم او در لندن به راه بیندازد. درواقع گروه‌های ضد جنگ در انگلیس بولتون را مقصر اصلی ناآرامی‌ها و خون‌ریزی در خاورمیانه می‌دانند و حضور او بهانه‌ کافی برای برگزاری تظاهرات اعتراضی و اخلال در برنامه او خواهد بود.

همچنین به نظر می‌رسد که سفر بولتون به فاصله کمی از سفر ترامپ به انگلیس، بیانگر اختلاف‌نظر عمیق کاخ سفید بر سر سیاست‌ها و مواضع جنگ‌طلبانه بولتون است. چنانچه روزنامه نیویورک‌تایمز امروز در گزارشی با اشاره به همین موضوع نوشت، ترامپ با اعلام مواضعی پیرامون ایران و کره‌شمالی خلاف آنچه بولتون مطرح کرده، او را کنار زد.

این روزنامه آمریکایی به سفر چهارروزه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به ژاپن اشاره کرد و افزود که وی در این سفر برخلاف اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت نبوده است.

ترامپ همچنین درحالی‌که بولتون سال‌ها است برای تغییر حکومت در ایران تلاش می‌کند، در سفر خود به ژاپن آشکارا اعلام کرد که به دنبال براندازی در این کشور نیست.

بر اساس این گزارش، ترامپ و بولتون در رویکردهای خود به‌شدت اختلاف دارند.

رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش ملانیا به دعوت ملکه الیزابت انگلیس سیزدهم خرداد برای انجام سفری رسمی وارد لندن خواهند شد. او در این سفر سه‌روزه با اعضاء خانواده سلطنتی، دولت و روسای شرکت‌های بازرگانی دیدار خواهد کرد.

هم‌زمان گروه‌های ضد جنگ و کارزارهای تبلیغاتی مخالف ترامپ برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در لندن اعلام آمادگی کرده‌اند. کارزار مدنی ائتلاف توقف ترامپ با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم خواسته تا در تظاهرات چهاردهم خرداد علیه رئیس‌جمهوری آمریکا تظاهرات کنند. مبدأ این تظاهرات میدان مشهور ترافالگار و مقصد آن، جایی تعیین خواهد شد که ترامپ حضورداشته باشد.

در آخرین سفر ترامپ به لندن، بیش از ۲۰۰ هزار معترض در خیابان‌های مرکزی شهر لندن دست به تظاهرات زدند و شعارهایی را علیه ترامپ و سیاست‌های ستیزه‌جویانه او سر دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید