بولتون: سیاست آمریکا تغییر حکومت نیست

کدخبر: ۲۸۶۵۸۹
مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش سیاست تغییر حکومت ایران را در دستور کار خود ندارد.
بولتون: سیاست آمریکا تغییر حکومت نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری در لندن به خبرنگاران گفت آمریکا سیاست تغییر حکومت ایران را دنبال نمی‌کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچین مدعی شد تهدید ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس هنوز رفع نشده ولی آمریکا توانسته است با واکنش سریع و تقویت حضور نظامی خود در منطقه با این تهدید مقابله کند.

بولتون که اخیراً طی سفر خود به امارات بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شده بود که عملیات خرابکارانه علیه تانکرهای نفتی در نزدیکی سواحل امارات توسط ایران انجام گرفته، در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد کشورش قصد دارد این پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد.

مقامات آمریکایی اگرچه در هفته‌های اخیر بارها تلاش کرده‌اند که برخی حوادث منطقه از جمله انفجار تانکرهای نفتی در سواحل امارات را به ایران نسبت دهند، اما در عین حال ابراز امیدواری می‌کنند که بتوانند با ایران وارد مذاکره شوند.

با این حال ایران بارها تأکید کرده است که حاضر به مذاکره با حکومت زورگو و عهدشکن آمریکا نیست و کاخ سفید هرگز قادر نخواهد بود با توسل به تحریم‌های اقتصادی و تهدیدهای نظامی ایران را وادار به مذاکره کند.

مقاومت سرسختانه ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های مقامات آمریکایی باعث شده است که آنها لحن خود در در قبال ایران تغییر داده و آشکارا اعلام کنند قصد تغییر نظام حاکم بر ایران را ندارند.

پیش از جان بولتون، که در آمریکا به‌عنوان فردی تندرو و ایران‌ستیز شناخته می‌شود، دونالد ترامپ نیز شخصاً اعلام کرده بود که درباره آینده مذاکره با ایران خوش‌بین است و به دنبال تغییر نظام این کشور نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید