پرداخت پول مترو و اتوبوس با استفاده از فناوری

کدخبر: ۲۸۶۶۲۰
اقتصاد نیوز:شرکت فیت بیت ساعت هوشمندی را عرضه کرده که مجهز به فناوری بی سیم ان اف سی بوده و می توان از آن برای پرداخت هزینه استفاده از اتوبوس های درون شهری و مترو استفاده کرد.
پرداخت پول مترو و اتوبوس با استفاده از فناوری

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، شرکت فیت بیت ساعت هوشمندی را عرضه کرده که مجهز به فناوری بی سیم ان اف سی بوده و می توان از آن برای پرداخت هزینه استفاده از اتوبوس های درون شهری و مترو استفاده کرد.

ساعت هوشمند مذکور با شبکه حمل و نقل عمومی شهر نیویورک سازگاری دارد و با قراردادن ان در برابر تجهیزات پرداخت غیرلمسی امکان پرداخت هزینه ها وجود دارد.

پیش از این شرکت های اپل و گوگل هم از طراحی مچ بندها و ساعت های هوشمند مشابهی برای پرداخت بی سیم خبر داده بودند، اما فیت بیت مدعی است این محصول تازه جامعیت بیشتری دارد و قرار است تا سال 2021 تمامی خطوط اتوبوس رانی و مترو را در بر بگیرد.

این نوع سیستم پرداخت بی سیم با استفاده از فناوری ان اف سی و ساعت های هوشمند می تواند در آینده جایگزین کارت های اعتباری شده و حتی روش های پرداخت بانکی و استفاده از خدمات این چنینی را نیز متحول کند. قیمت و زمان عرضه عمومی دقیق این ساعت ها هنوز مشخص نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید